معرفی غذاهای عربی و نوشیدنی های عربی گرم - دنیای نوشیدنی ها
معرفی غذاهای عربی و نوشیدنی های عربی گرم
بهمن ۱۳, ۱۳۹۷
آیا نوشیدنی ها و غذاهای معروف عربی را می شناسید؟ - دنیای نوشیدنی ها
آیا نوشیدنی ها و غذاهای معروف عربی را می شناسید؟
بهمن ۲۸, ۱۳۹۷

بهترین انواع چای برای مهمانی کدام می تواند باشد؟

آشنایی با انواع چای برای مهمانی ها - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها - آشنایی با انواع چای برای مهمانی ها

 با انواع چای برای مهمانی ها و مراسم ها آشنایی دارید؟

همانطور که می دانید چای یک نوشیدنی های محبوب بین مردم جهان است و یک نوشیدنی عمومی و مجلسی شمرده می شود و به همین خاطر در همه مهمانی ها و مراسم ها از انواع چای برای مهمانی استفاده می کنند. هنگامی که مهمانی و دورهمی دارید حتما این سوال برایتان پیش آمده است که به عنوان میزبان از چه چایی از مهمانها پذیرایی کنم؟ از میان انواع چای ها کدام چایی دارای طعم و رنگ بهتری است؟ در این مقاله از دنیای نوشیدنی ها می خواهیم شما را با انواع چای برای مهمانی آشنا کنیم تا انتخاب درستی را به صورت آگاهانه برای مهمانی های خود داشته باشید و با نوشیدن چای از مهمانی های خود لذت ببرید.

اگر با مراحل طرز تهیه چای آشنایی ندارید مفاله ” مراحل طرز تهیه چای دلپذیر و خوشمزه چگونه است؟ ” را حتما مطالعه نمایید.

 آشنایی با انواع چای برای مهمانی ها :

۱- چای ارل گری

یکی از معروفترین انواع چای برای مهمانی ، چای ارل گری است. چای ارل گری معروفترین چای سیاه در جهان است و عطر و طعمی که این چای دارد بخاطر برگاموت (Bergamot) معطر یا همان روغن ترنج است. چارلز ارل گری که یکی از نخست وزیران انگلستان بود روغن برگاموت را با چای سیاه ترکیب کرد و چای خوش رنگ و خوش طعمی بوجود آورد که چای ارل گری نام گرفت و مورد توجه انگلیسی ها قرار گرفت. چای ارل گری در همه کشورها در مهمانی ها و جشن ها سرو می شود.

دنیای نوشیدنی ها - انواع چای برای مهمانی - چای ارل گری

دنیای نوشیدنی ها – چای ارل گری

۲- چای سیاه آسام

چای سیاه آسام در منطقه کوهستانی آسام هند تولید می شود و به همین علت چای آسام نام گرفته است و یکی از مرغوب ترین انواع چای برای مهمانی در هندوستان می باشد. این چای مزه تندی دارد و با رنگ روشن شناخته می شود. بسیاری از مردم چای آسام را با شیر و شکر ترکیب می کنند. اگر چای های آسام با شیر و شکر سرو شود یک ایده مناسب برای سرو چای بعد ازظهر است. این چای برای نوشیدن در صبحانه نیز بسیار رواج دارد.

دنیای نوشیدنی ها - انواع چای برای مهمانی - چای سیاه آسام

دنیای نوشیدنی ها – چای سیاه آسام

۳- چای سیاه سریلانکا یا چای سیلان

سریلانکا یکی از کشورهای تولید کننده چای در جهان است و چای سیلان چون در سریلانکا تولید می شود، چای سریلانکا نیز نامیده می شود. در واقع سیلان نام قدیم سریلانکا است. چای سیلان در انواع مختلفی موجود است مانند چای سبز، چای سفید ولی چای سیاه آن معروف تر است و معمولا یکی از بهترین انواع چای برای مهمانی های به شمار می آید.

دنیای نوشیدنی ها - انواع چای برای مهمانی - چای سیاه سریلانکا یا چای سیلان

دنیای نوشیدنی ها – چای سیاه سریلانکا یا چای سیلان

۴- چای دارجیلینگ

چای دارجیلینگ نوعی چای سیاه است که در باغ‌های چای منطقه دارجیلینگ در ایالت بنگال غربی، در شمال هند تولید می شود. این چای نسیت به چای های سیاه ، هنگامی که دم آورده می شود رنگ روشنی دارد و ازین نظر کمی متفاوت است و در هند بسیار محبوب است. چای دارجیلینگ علاوه بر اینکه در هند طرفداران زیادی دارد، به کشورهای دیگر هم صادر می شود و در همه جای دنیا شناخته شده است و می توانید از آن به عنوان یک نوشیدنی در مهمانی های خود پذیرایی کنید و آن را جزیی از انواع چای برای مهمانی ها بدانید.

دنیای نوشیدنی ها - انواع چای برای مهمانی - چای دارجیلینگ

دنیای نوشیدنی ها – چای دارجیلینگ

۵- چای بابونه

چای بابونه یک چای گیاهی معطر که حواص دارویی زیادی دارد  و بدون کافئین است. این چای بعد از دم کردن رنگ روشنی دارد و عطر تندی دارد و می توانید از آن برای مهمانی ها و دورهمی ها استفاده کنید.

دنیای نوشیدنی ها - انواع چای برای مهمانی - چای بابونه

دنیای نوشیدنی ها – چای بابونه

۶- چای نعناع

چای نعناع سرشار از خاصیت و آنتی اکسیدان است و مانند چای بابونه فاقد کافئین است در همه مناطق جهان بخصوص در ایالات متحده خیلی مصرف می شود. رنگ این چای بعد از دم کردن روشن است و می توانید به عنوان یک نوشیدنی پر خاصیت از مهمان های خود پذیرایی کنید. چای نعناع اگر با یک شیرین کننده ترکیب شود طعم بی نظیری پیدا می کند. بعضی از دمنوش های گیاهی از ترکیب همین نعناع با دیگر گیاهان ساخته می شوند. انواع چای نعناع همراه با ساندویچ های فینگر فود، شیرینی های میوه ای، شیرینی های شکلاتی و شیرینی های معمولی مثل (کیک وانیل ساده ) مصرف می شود.

دنیای نوشیدنی ها - انواع چای برای مهمانی - چای نعناع

دنیای نوشیدنی ها – چای نعناع

۷- چای گل سرخ

چای گل سرخ یا همان چای گل محمدی یکی از چای های سیاه است که با گلبرگ های گل رز ترکیب شده است. نوشیدن چای گل سرخ همراه با ساندویچ های فینگر فود و شیرینی های کرنی بسیار خوشمزه و فوق العاده و دارای خواص زیادی است. چای گل سرخ یکی از محبوب ترین انواع چای برای مهانی ها به شمار می رود.

دنیای نوشیدنی ها - انواع چای برای مهمانی - چای گل سرخ

دنیای نوشیدنی ها – چای گل سرخ

۸- چای سیاه دودی / چای سیاه چینی

چای سیاه دودی اولین چای سیاه جهان است و به عنوان یک چاشنی برای چای سیاه به شمار می آید و طعم و مزه این چای دودی است و همراه با غذاها مصرف می شود. این چای در انگلستان به عنوان یکی از انواع چای برای مهانی ها که به چای بعد از ظهر سنتی معروف است سرو می شد و همچنان سرو می شود و می توانید از آن به عنوان یک نوشیدنی محبوب در مهمانی ها استفاده کنید.

دنیای نوشیدنی ها - انواع چای برای مهمانی - چای سیاه دودی - چای سیاه چینی

دنیای نوشیدنی ها – چای سیاه دودی – چای سیاه چینی

۹- چای سبز باروتی

چای سبز معمولا در مهمانی ها زیاد استفاده نمی شود ولی چایی سبز باروتی یک از بهترین انواع چای برای مهمانی است که دارای عطر و طعم فوق العاده ای است و می توان آن را همراه با شیرینی های خوشمزه و ساندویچ های فینگر فودی و… سرو کرد. مدت زمان دم کردن چای سیر باروتی از چای سیاده کوتاه تر است. بعد از دم کردن نیز رنگ شفاف و زرد کهربایی رنگ پیدا می کند.

دنیای نوشیدنی ها - انواع چای برای مهمانی - چای سبز باروتی

دنیای نوشیدنی ها – چای سبز باروتی

۱۰ – چای گیاهی اسطوخودوس

دم کردن چای اسطوخودوس یکی از بهترین انواع چای برای مهمانی محسوب می شود. چای اسطوخودوس را معمولا همراه با چای ارل گری و چای های دیگر ترکیب می کنند. با این کار عطر و طعم بهتری به خود می گیرد. اگر می خواهید چایی بخورید که فاقد کافئین باشد می توانید این چای را سرو کنید.

دنیای نوشیدنی ها - انواع چای برای مهمانی - چای گیاهی اسطوخودوس

دنیای نوشیدنی ها – چای گیاهی اسطوخودوس


اگر شما هم اهل چایی نوشیدن هستید و از نوشیدن آن لذت می برید توصیه می کنیم با انواع نوشیدنی چای سرد  هم آشنا شوید.

شما چه نوع چای برای مهمانی ها استفاده می کنید؟ نظرات، سوالات و پیشنهادات خود را با کاربران دنیای نوشیدنی ها در میان بگذارید.  

لینک کوتاه
3/5 ( 2 رای )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *