آشنایی با انواع چای برای مهمانی ها - دنیای نوشیدنی ها
بهترین انواع چای برای مهمانی کدام می تواند باشد؟
بهمن ۲۴, ۱۳۹۷
بهترین نوشیدنی های ایرانی را می شناسید؟ - شربت
بهترین نوشیدنی های ایرانی را می شناسید؟
اسفند ۶, ۱۳۹۷

آیا نوشیدنی ها و غذاهای معروف عربی را می شناسید؟

آیا نوشیدنی ها و غذاهای معروف عربی را می شناسید؟ - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها - آشنایی با نوشیدنی ها و غذاهای معروف عربی

با غذاهای معروف عربی که همگی گرم سرو می شوند آشنا شوید

همانطور که می دانید کشورهای عربی به دلیل جغرافیایی که دارند دارای تنوع غذایی زیادی در زمینه های آشپزی و شیرینی پزی و غیره هستند و  از این نظر می توانند با مشهورترین کشورهای دنیا رقابت کنند. با نوشیدنی ها و غذاهای معروف عربی آشنایی ندارید؟ نگران نباشید با دنیای نوشیدنی ها همراه باشید تا شما را با غذاهای معروف عربی و نوشیدنی های معروف عربی آشنا کنیم.

 

آشنایی با غذاهای معروف عربی :

خوراک باقالی یا فول مداماس (Foul meddamas)

خوراک باقالی یا فول مداماس یکی از غذاهای معروف عربی است که بیشتر در فصل زمستان تهیه می شود. این خوراک در واقع نوعی سوپ مصری است که با لوبیا، لیمو، جعفری، پیاز و روغن زیتون تهیه می شود و کمی غلیظ است. خیلی از افراد دوست دارند درون آن نان خرد شده بریزند و آن را غلیظ تر میل کنند.

دنیای نوشیدنی ها - غذاهای معروف عربی - خوراک باقالی یا فول مداماس (Foul meddamas)

دنیای نوشیدنی ها – خوراک باقالی یا فول مداماس

منسف (Mansaf)

منسف یکی از غذاهای معروف عربی است در واقع این غذا یکی از غذاهای سنتی کشور اردن و شاه تمام غذاهای عربی است که در زمستان طرفداران زیادی دارد. منسف از ترکیب گوشت پخته شده در ماست تهیه می شود و همراه با نان یا برنج سر می شود. این غذا به دلیل ارزش غذایی بالا، حجم زیادی دارد و کمی خواب آور است.

دنیای نوشیدنی ها - غذاهای معروف عربی - منسف (Mansaf)

دنیای نوشیدنی ها – منسف

ام علی (Umm Ali)

ام علی نوعی دسر شیرین است که به پودینگ نان معروف است و یکی از غذاهای معروف عربی محسوب می شود. دسر ام علی از ترکیب شیرینی چخته شده در شیر و  خامه همراه با آجیل و ادویه جاتی مانند دارچین تهیه می شود.

دنیای نوشیدنی ها - غذاهای معروف عربی - ام علی (Umm Ali)

دنیای نوشیدنی ها – ام علی

سوپ عدس قرمز

سوپ عدس قرمز نیز یکی دیگر از غذاهای معروف عربی است که طرز تهیه آن بسیار ساده است و مواد تشکیل دهنده آن عدس، پیاز خرد شده، سیب زمینی خرد شده، ادویه جات و لیمو و کمی سبزیجات است.

دنیای نوشیدنی ها - غذاهای معروف عربی - سوپ عدس قرمز

دنیای نوشیدنی ها – سوپ عدس قرمز

سوپ مرغ هل دار

سوپ مرغ هل دار یک غذای گرم یمنی است که بسیار مغذی است و از ترکیب مرغ و ادویه هل و سبزیجات و پیاز و سیب زمینی تهیه می شود و به عنوان یکی از غذاهای معروف عربی شمرده می شود.

دنیای نوشیدنی ها - غذاهای معروف عربی - سوپ مرغ هل دار

دنیای نوشیدنی ها – سوپ مرغ هل دار

کنافه (Kunafa)

کنافه یکی از غذاهای پرطرفدار در لبنان و سریه  است و به کیک پنیری معروف است که از پنیر تابلس، شکر، خامه، کره، ادویه جات و آب و گاهی اوقات آب پرتقال تهیه می شود و همراه با چای یا شیر و دیگر نوشیدنی ها سرو می شود .کنوفه در ترکیه به کنوفه شناخته می شود.

دنیای نوشیدنی ها - غذاهای معروف عربی - کنافه (Kunafa)

دنیای نوشیدنی ها – کنافه (Kunafa)

بامیه (Rose Lugaimat)

یکی از دسرهای کشور قطر است که بسیار شیرین است و معمولا همراه با چایی یا شربت یا دیگر نوشیدنی ها سرو می شود. بامیه در کشورهای مختلف دستورالعمل های مختلفی دارد ولی معمولا از آب، شکر، کره، روغن، تخم مرغ، ماست، نمک، رغفران، پودر هل و دیگر ادویه جات تهیه می شود.

دنیای نوشیدنی ها - غذاهای معروف عربی - بامیه (Rose Lugaimat)

دنیای نوشیدنی ها – بامیه

بسبوسه دارچینی (Cinnamon Basbousa)

بسبوسه نوعی کیک عربی است که در کشورهای عربی بیشتر در ماه رمضان مصرف می شود. این کیک در کشورهای مختلف، طرز تهیه های متفاوتی دارد ولی سبک آن معمولا درشت بافت است. کیک بسبوسه از ترکیب تخم مرغ، آرد سمولینا (نوعی آرد گندم که در تولید ماکارونی از آن استفاده می شود)، شیر، ماست یا شیر خشک و زغفران و ادویه جات و روغن تهیه می شود.

دنیای نوشیدنی ها - غذاهای معروف عربی - بسبوسه دارچینی (Cinnamon Basbousa)

دنیای نوشیدنی ها – بسبوسه دارچینی


آشنایی با نوشیدنی های معروف عربی :

نوشیدنی شیر و هل و گل رز

نوشیدنی شیر و هل و گل رز یکی از نوشیدنی های معروف عربی است و طرز تهبه آن به این صورت است که شیر و گل رز باید جوش آورده شود تا وقتیکه رنگ شیر بخاطر ترکیب با گل رز صورتی تیره شود. این نوشیدنی بسیار معطر است و مورد علاقه خیلی از جوانان است.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های معروف عربی - نوشیدنی شیر و هل و گل رز

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی شیر و هل و گل رز

نوشیدنی کافه زنجبیلی تند

نوشیدنی کافه زنجبیلی تند یکی از محبوب ترین نوشیدنی کشورهای عربی بخصوص در فصول سرما است زیرا زنجبیل دارای خاصیت زیادی برای محافت از سرما است و نوشیدن آن می تواند گوارا باشد. خیلی از افراد برای شیرین کردن این نوشیدنی از عسل یا شکر استفاه می کنند.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های معروف عربی - نوشیدنی کافه زنجبیلی تند

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی کافه زنجبیلی تند

نوشیدنی چای سبز نعناعی

چای سبز نعناعی در اصل برای شمال آفریقا است ولی یکی از نوشیدنی های معروف عربی محسوب می شود و در این کشورها طرفداران زیادی دارد. این چای بسیار معطر و رنگی است و دارای خواص درمانی و گیاهی است. چای در واقع یکی از نوشیدنی های سنتی عربی به شمار می رود.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های معروف عربی - نوشیدنی چای سبز نعناعی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی چای سبز نعناعی


شما چه غذاهای معروف عربی و نوشیدنی های معروف عربی دیگری می شناسید که آنها را تجربه کرده اید و یا دوست دارید آن را به کاربران دنیای نوشیدنی ها در میان بگذارید؟ 

حتما از این مقاله خوشتان خواهد آمد : معرفی غذاهای عربی و نوشیدنی های عربی گرم

لینک کوتاه
5/5 ( 2 رای )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *