دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های غیر الکلی برای سفرهای خارجی
چه نوشیدنی های غیر الکلی در سفرهای خارجی بنوشیم؟
بهمن ۸, ۱۳۹۷
آشنایی با انواع چای برای مهمانی ها - دنیای نوشیدنی ها
بهترین انواع چای برای مهمانی کدام می تواند باشد؟
بهمن ۲۴, ۱۳۹۷

معرفی غذاهای عربی و نوشیدنی های عربی گرم

معرفی غذاهای عربی و نوشیدنی های عربی گرم - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها - معرفی غذاهای عربی و نوشیدنی های عربی گرم

با غذاهای عربی و نوشیدنی های عربی گرم آشنایی ندارید؟

در زمستان مردم سعی می کنند هرجور که شده خودشان را گرم نگه دارند؛ به همین خاطر لباس گرم می پوشند، جاهایی می روند که گرم باشد و در معرض سرما قرار نگیرند، خلاصه هر کاری می کنند تا در زمستان خود را گرم کنند. با این حال، اکثر بزرگان عربی اعتقاد شدید به این موضوع  دارند که چیزی که واقعا بدن را گرم نگه می دارد غذا است، بنابراین، بیشتر از غذاهای عربی و نوشیدنی های عربی گرم استفاده می کنند تا در زمستان گرم شوند. این غذاها و نوشیدنی ها معمولا حاوی شیرینی، چربی، پروتئین و کربوهیدرات هستند تا باعث تولید مواد غذایی با کالری بالا و انژی زا باشد. با دنیای نوشیدنی ها همراه باشید تا با این غذاهای عربی و نوشیدنی کشورهای عربی گرم که مناسب زمستان هستند آشنا شوید.

با ۱۰ نوع از غذاهای عربی و نوشیدنی های عربی گرم آشنا شوید :

۱- غذاهای عربی : حلوا عصیده (Aseeda)

حلوای عصیده نوعی حلوای عربی است که در یمن، جنوب عربستان سعودی، سودان، لیبی، تونس و الجزایر و بخش های مدیترانه ای رایج و محبوب است. طرز تهیه حلوا عصیده در مناطق مختلف فرق می کند ولی مواد اولیه آن در همه مناطق آرد گندم یا مخلوطی از آرد ذرت و ارزن است و در تهیه آن از یک شیرین کننده مانند شکر یا عسل استفاده می شود. آب، گلاب، آرد سفید، شکر، روغن یا کره، هل ، دارچین ترکیبات دیگری هستند که در تهیه حلوا عصیده استفاده می شود.

دنیای نوشیدنی ها - غذاهای عربی : حلوا عصیده (Aseeda) - نوشیدنی های عربی گرم

دنیای نوشیدنی ها – غذاهای عربی : حلوا عصیده (Aseeda)


۲- غذاهای عربی : حلیم هریس (Harees)

هریس نوعی حلیم است و در کشورهای عربی در مناسبتهای خاص و ویژه بخصوص در ماه های رمضان زیاد مصرف می شود. حلیم هریس از ترکیب گندم و گوشت درست می شود و معمولا همراه با یک سس سفید شیرین سرو می شود. برای تزئین هریس معمولا از بادام و سبزیجات و پیاز سرخ کرده، آجیل، پودر دارچین، پودر کاکائو و مواد دیگر استفاده می کنند.

دنیای نوشیدنی ها - غذاهای عربی : حلیم هریس (Harees) - نوشیدنی های عربی گرم

دنیای نوشیدنی ها – غذاهای عربی : حلیم هریس (Harees)


۳- غذاهای عربی : دسر حنینی (Hininy)

Hininy یک دسر (کوکی) سنتی شیرین است که در عربستان سعودی بسیار محبوب است. عربها این دسر را در زمستان زیاد مصرف می کنند. حنین معمولا از آرد گندم و زعفران و هل تهیه می شود. بعضی از مردم دوست دارند تا آن را گرم بخورند و بعضی دیگر دوست دارند آن را سرد بخورند. این نوع دسر معمولا برای جشن ها، مراسم عروسی و سایر رویدادهای خوشایندی که مردم برگزار می کنند تهیه می شود. بسیاری از افراد در عربستان سعودی این دسر را صبح ها به عنوان صبحانه می خورند زیرا مقوی است و بدن را برای مدت طولانی گرم نگه می دارد.

دنیای نوشیدنی ها - غذاهای عربی : دسر حنینی (Hininy) - نوشیدنی های عربی گرم

دنیای نوشیدنی ها – غذاهای عربی : دسر حنینی (Hininy)


۴- غذاهای عربی : قراقیش (Karakeesh)

قراقیش نوعی کراکر کنجدی شیرین است که در فلسطین خیلی محبوب است و مردم در فصول سرما زیاد این بیسکویت را می خورند. قراقیش از ترکیب گندم، نمک، شکر، کنجد و آنیس و روغن زیتون تهیه می شود. به صورت سنتی قبلا در کوره های سنگی می پختند. این دسر معمولا همراه با چای گرم یا قهوه گرم مصرف می شود.

دنیای نوشیدنی ها - غذاهای عربی : قراقیش (Karakeesh) - نوشیدنی های عربی

دنیای نوشیدنی ها – غذاهای عربی : قراقیش (Karakeesh)


۵- غذاهای عربی : معصوب (Masoub)

معصوب هم یکی از غذاهای عربی و مورد علاقه بسیاری از مردم عرب است. در طرز تهیه آن معمولا گندم، موز، کره و عسل استفاده می شود. برای تزیئن این دسر معمولا از آجیل، دانه های سیاه یا کنجد استفاده می شود. این غذا در یمن و عربستان بسیار محبوب است.

دنیای نوشیدنی ها - غذاهای عربی : معصوب (Masoub) - نوشیدنی های عربی گرم

دنیای نوشیدنی ها – غذاهای عربی : معصوب (Masoub)


۶- نوشیدنی عربی گرم : نوشیدنی ثعلب (sahlab)

نوشیدنی عربی گرم ثعلب در لبنان و مناطق دیگر بسیار محبوب است و در زمستان زیاد مصرف می شود. ثعلب معمولا از شیر، شکر، آرد، گلاب تهیه می شود. برای تزئین این نوشیدنی معمولا از بادام خرد شده، نارگیل یا پسته خرد شده و دارچین استفاده می شود.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی عربی گرم : نوشیدنی ثعلب (sahlab) - غذاهای عربی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی عربی گرم : نوشیدنی ثعلب (sahlab)


۷- غذاهای عربی : حلوا شکری (Tahiniyah)

حلوا طحينية نوعی حلوا شکری کنجدی است که در خاورمیانه و کشورهای عربی طرفداران زیادی دارد. طرز تهیه اصلی این حلوا شکری، شکر و شیر است که معمولا با آجیل ترکیب می شود و خیلی ها همراه با نان می خورند . در عراق مردم حلوا شکری را با خرما می خورند.

دنیای نوشیدنی ها - غذاهای عربی : حلوا شکری (Tahiniyah) - نوشیدنی های عربی گرم

دنیای نوشیدنی ها – غذاهای عربی : حلوا شکری (Tahiniyah)


۸- نوشیدنی های عربی گرم : شیر زنجبیلی (Ginger Milk)

زنجبیل یکی از گیاهان و ادویه جات گرم است که بوی خوبی یه نوشیدنی می دهد. در بسیاری از کشورهای عربی، مردم بر این باورند که شیرگرم، یک آنتی بیوتیک طبیعی برای استخوان و سیستم ایمنی بدن محسوب می شود، اما بیشتر آن را در زمستان می نوشند، زیرا به بدن کمک می کند تا گرما تولید کند. در کشورهای عربی شیر گرم را معمولا با زنجبیل تازه ترکیب می کنند و می نوشند. بعضی از مردم  نیز دوست دارند ادویه هایی مانند دارچین یا میخک، زردچوبه برای طعم دهی به آن استفاده کنندو از عسل نیز برای شیرین کردن نوشیدنی استفاده می کنند.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های عربی گرم : شیر زنجبیلی (Ginger Milk) - غذاهای عربی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی های عربی گرم : شیر زنجبیلی (Ginger Milk)


۹- غذاهای عربی : سوپ عدس (Lentil Soup)

عدس یکی از غذاهای مقوی است که عراب ها خیلی به آن وابسته هستند. عرب ها معمولا سوپ عدس را در طول زمستان مصرف می کنند تا بدن گرمی داشته باشند. مواد اولیه سوپ عدس ، پیاز، سیر و زیره است. البته در مناطق مختلف طرز تهیه های مختلفی نیز دارد. مثلا در مراکش سوپ عدس را با گوجه فرنگی نیز درست می کنند خیلی محبوب است.

دنیای نوشیدنی ها - غذاهای عربی : سوپ عدس (Lentil Soup) - نوشیدنی های عربی گرم

دنیای نوشیدنی ها – غذاهای عربی : سوپ عدس (Lentil Soup)


۱۰- نوشیدنی های عربی گرم : چای کارکده (Hibiscus)

چای کرکده همان ، چای قرمزی است که از گل هیبیسکوس تهیه می شود و به عنوان یک نوشیدنی در کشورهای عربی طرفداران زیادی دارد. بستگی به ذایقه ها می تواند به صورت گرم یا سرد سرو شود. چای کرکده بخاطر طعم ترش مزه ای که دارد می تواند همراه با عسل یا شکر تهیه شود. این نوشیدنی با نام های چای ترش ، چای مکه ، چای مالمیر و چای روزل نیز شناخته می شود. چای کرکده برای افرادی که می خواهند فشار خون خود را کاهش دهند مفید است. این نوشیدنی در عراق کجارت (کجرات) نامیده می شود.

چگونه می توان چای کرکده درست کرد؟
کافی است گیاه این چای را از عطاری ها یا فروشگاه ها تهیه کنید و مقداری از آن را داخل قوری بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های عربی گرم : چای کارکده (Hibiscus) - غذاهای عربی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی های عربی گرم : چای کارکده (Hibiscus)

منبع : arabamerica



نوشیدنی های سنتی عربی را می شناسید؟ 



سوالات ، نظرات و پیشنهادات خود را کاربران دنیای نوشیدنی ها زیر همین پست در میان بگذارید. 

لینک کوتاه
5/5 ( 1 رای )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *