با محبوبترین نوشیدنی های سنتی عربی آشنا شوید
آذر ۱۷, ۱۳۹۷
طرز تهیه ۷ نوشیدنی داغ خوشمزه برای روزهای زمستانی
آذر ۲۱, ۱۳۹۷

۲۰ مورد از خواص قهوه بر سلامتی که نمی دانید!

خواص قهوه بر سلامتی - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها

خواص قهوه بر سلامتی

آیا می دانید مردم جهان در کل روزانه ۲٫۲۵ میلیارد فنجان قهوه مصرف می کنند؟ درست است این رقم باورنکردنی است. سوال خیلی از افراد این است که آیا خواص قهوه بر سلامتی تاثیر دارد؟ پاسخگویی به این سوال برای خیلی از افراد ممکن است گیج کننده باشد یا شاید پاسخ دقیقی برای این سوال نداشته باشند ولی جواب این سوال یک پاسخ کوتاه بله است و تا هنگامیکه شکر یا خامه ای به قهوه اضافه نشود و همچنین در مصرف آن زیاده روی نشود، تاثیر خواص قهوه بر سلامتی ثابت شده است! دنیای نوشیدنی ها لیستی از مواردی که ممکن است در مورد خواص قهوه بر سلامتی ندانید را برای شما لیست کرده است تا با دانستن این موارد از نوشیدن قهوه لذت ببرید.

لیست ۲۰ مورد از خواص قهوه بر سلامتی :

۱- قهوه می تواند التهاب را کاهش دهد

احساس سوزش یکی از حس هایی است که شما دوست ندارید آن را در بدن خود احساس کنید؛ بخصوص بعد از اینکه یک وعده غذایی خوشمزه خورده اید. قهوه حاوی ترکیبی شیمیایی به نام پلی فنول است. این ترکیب می تواند التهاب بدن را کاهش دهد و اینگونه شما می توانید از وعده های غذایی  که خورده اید لذت ببرید بدون اینکه نگران سوزش یا التهاب در بدن خود باشید. در نتیجه بعد از پایان وعده های غذایی می توانید با نوشیدن یک فنجان قهوه ، از خواص قهوه بر سلامتی بدنتان بهره مند شوید.

خواص قهوه بر سلامتی - کاهش التهاب - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها

۲- قهوه یک آنتی اکسیدان فوق العاده است

حتما شنیده اید که خوردن روزانه اسفناج و خیلی از مواد غذایی دیگر باعث می شوند تا بدن شما آنتی اکسیدان دریافت کند! درست شنیده اید این مواد غذایی منابع خوبی برای دریافت آنتی اکسیدان ها هستند، اما مورد دیگری که باعث افزایش دریافت آنتی اکسیدان به بدن می شود قهوه ای است که روزانه می توانید بنوشید!

نوشیدن یک فنجان قهوه، به میزان قابل توجهی حتی بیشتر از هر مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان می باشد. با نوشیدن روزانه قهوه و دریافت این آنتی اکسیدان ها می توانید به کاهش خطر ابتلا به انواع سرطانی و عفونت کمک کنید و از این خواص قهوه بر سلامتی بهره مند شوید.

خواص قهوه بر سلامتی - آنتی اکسیدان - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها

۳- قهوه باعث می شود تا براحتی خواب از سرتان بپرد

بیدار شدن از خواب بخصوص صبح شنبه برای خیلی از افراد می تواند عذاب آور باشد. ولی با نوشیدن یک فنجان قهوه می توانید براحتی خواب را از خودتان دور کنید و هفته ی خود را با سرحالی و سرزندگی آغاز کنید.

دلیلی که باعث شده تا نوشیدن قهوه در صبحانه باعث سرحال شدن افراد شود ، کافئین موجود در قهوه است. کافئین موجود در قهوه به هوشیاری افراد کمک بسیاری می کند.

خواص قهوه بر سلامتی - پریدن خواب از سر - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها

۴- بوی قهوه به آرامش شما کمک می کند

اغلب کودکان عطر و بوی قهوه را دوست دارند ولی نوشیدن آن را دوست ندارند ولی هنگامیکه همین کودکان به سن بزرگسالی می رسند نمی توانند روز خود را بدون قهوه سر کنند! چگونه ممکن است این اتفاق بیفتد؟ از خواص قهوه بر سلامتی بدن و آرامش آن اطلاعی دارید؟

همانطور که بزرگتر می شوید مشغله ها و اضطراب های زندگی نیز بیشتر می شوند و بوی قهوه می تواند باعث آرامش و کاهش پریشانی شما شود. ناگفته نماند بوی قهوه یکی از عطرهای های شناخته شده برای آرامش بدن در آمریکای شمالی شناخته می شود.

خواص قهوه بر سلامتی - آرامش - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها

۵- قهوه به عنوان یک میوه به حساب می آید

وقتی به این موضوع فکر کنیدکه قهوه می تواند به عنوان یک میوه باشد، احساس تلخی به نظرتان می آید زیرا قهوه آب میوه نیست و به نظر هم نمی رسد که به میوه ای شبیه باشد و مطمئنا مانند برخی میوه ها شیرین هم نیست !

در واقع قهوه ، همان دانه های بوداده و آسیاب شده میوه گیاه قهوه است که به گیلاس شباهت دارد. دلیل اینکه خاصیت نوشیدن قهوه را همتراز با خاصیت خوردن میوه می دانند همین میوه گیاه قهوه است که طی فرایندهایی به این دانه های قهوه ای که می شناسید تبدیل شده است. پس با خوردن آن به عنوان یک میوه از خواص قهوه بر سلامتی خود برخوردار شوید.

خواص قهوه بر سلامتی - میوه - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها

۶- قهوه می تواند گردش خون را افزایش دهد

هنگامیکه سرکار در طول روز کمی قدم می زنید، درواقع به بهبود گردش خون خود کمک بسیاری می کنید. همچنین با نوشیدن و خوردن خیلی از مواد غذایی دیگر نیز می توانید به بهبود دستگاه گردش خون بدن خود کمک کنید. درواقع نوشیدن چند فنجان قهوه در طول روز نیز می تواند به همان اندازه به گردش خون بدن شما کمک کند.

خواص قهوه بر سلامتی - گردش خون - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها

۷- قهوه معمولی بسیار کم چرب تر است

هنگامیکه در کافی شاپ ها یا جاهای دیگر قهوه می نوشید، تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که این قهوه چه میزان کالری، چه میزان کربوهیدرات و چه میزان چربی دارد و کلا از خواص قهوه بر سلامتی بدنتان اطلاعی دارید؟

اگر جزء افرادی هستید که روزانه زیاد قهوه مصرف می کنند و قهوه جزء نوشیدنی مورد علاقه شان است، باید از قهوه های معمولی و کم چرب استفاده کنید که این قهوه معمولی حاوی میزان کمی چربی است.

خواص قهوه بر سلامتی - چربی کمتر - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها

۸- واژه Cup O’ Joe دارای ریشه تاریخی است

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا نام مستعار قهوه Cup O’ Joe است؟ این نام مستعار در جنگ جهانی دوم، بین سربازان آمریکایی، با نام GI Joes برای نوشیدن مقدار زیادی قهوه شناخته شده بود و به همین دلیل امروزه با نام Cup O’ Joe شناخته شده است.

خواص قهوه بر سلامتی - نام قهوه - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها

۹- قهوه می تواند قدرت حافظه را بهبود ببخشد

داشتن و حفظ یک ذهن قوی در زمانی که بزرگتر می شوید قطعا یک اولویت محسوب می شود. برخی از شرکت ها با ایجاد برنامه هایی توسط افرادی که مهارت های حافظه ای خوبی دارند، سود زیادی به دست می آورند، و شما می توانید با نوشیدن یک فنجان قهوه گرم، به حافظه خود کمک کنید.

نوشیدن قهوه به شما کمک می کند تا کمتر در معرض بیماری های نورودرژیک (عصبی) قرار بگیرید. در نتیجه برای اینکه مهارت های حافظه کوتاه مدت و طولانی مدت خود را تقویت کنید، سعی کنید حداقل در روز یک فنجان قهوه بخورید و از خواص قهوه بر سلامتی بدن بهره منده شوید.

خواص قهوه بر سلامتی - افزایش قدرت حافظه - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها

۱۰- قهوه ارگانیک ارزش غذایی بالاتری دارد

هنگام خرید قهوه، به این موضوع دقت کنید: قهوه ای که می خرید از نظر جنسی خوب، ارگانیک و قیمت آن منصفانه باشد. در واقع از این موضوع اطمینان حاصل کنید که میوه گیاه قهوه با مواد شیمیایی سم پاشی نشده باشد زیرا اگر قهوه ای بنوشید که حاوی مواد شیمیایی باشد، بجای اینکه از خاصیت آن بهره مند شوید، مضررات آن نصیبتان خواهد شد.

خواص قهوه بر سلامتی - قهوه ارگانیک - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها

۱۱- قهوه می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد

خیلی افراد از نوشیدن قهوه برای تقویت انرژی روزانه استفاده می کنند. علاوه بر این در صورتیکه قهوه به صورت منظم مصرف شود می تواند متابولیسم بدن شما را تا ۱۱ درصد افزایش دهد.

خواص قهوه بر سلامتی - افزایش متابولیسم بدن - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها

۱۲- قهوه می تواند ورزش کردن شما را بهبود ببخشد

استقامت در ورزش یکی از اهدافی است که هر فرد ورزشکاری باید داشته باشد تا بتواند در آن ورزش موفق باشد و برای رسیدن به آن باید زمان زیادی صرف کند و کارهای زیادی انجام دهد که نوشیدن قهوه در واقع می تواند به این روند کمک کند!

کافئین در قهوه، سلولهای چربی را به چربی بدن تجزیه می کند و سپس به جریان خون منتقل می کند و به عنوان انرژی از آن استفاده می شود. تحقیقات نشان داده است که عملکرد شما با مصرف حدود ۱۱-۲۰٪ نوشیدن قهوه ممکن است بهبود یابد.

خواص قهوه بر سلامتی - بهبود ورزش - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها

۱۳- قهوه می تواند به طول عمر شما کمک کند

آیا کسی است که بخواهد زنده نماند؟! چیزهای زیادی برای لذت بردن از این سیاره وجود دارد و میانگین سن مرگ برای زنان ۸۱ سال و میانگین مرگ برای مردان ۷۹ سال است . در واقع ما باید راهی پیدا کنیم که این سالها فقط کمی طولانی تر شوند.

اگر شما به طور منظم قهوه می نوشید، به کسانی که می گویند قهوه برای شما ضرر دارد گوش نکنید! تحقیقات نشان داده شده که قهوه می تواند خطر ابتلا به مرگ را حدود ۲۰ درصد کاهش دهد. البته هیچ تضمینی برای این وجود ندارد، اما به نظر می آید که خواص زیادی عاید این افراد قهوه نوش شود.

خواص قهوه بر سلامتی - افزایش طول عمر - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها

۱۴- نوشیدن قهوه می تواند به تمرکز شما کمک کند

با توجه به گذشت زمان و به وجود آمدن تکنولوژی های بیشتر، تمرکز شما کوتاه و کوتاه تر می شود. چگونه می توان سطح تمرکز را ثابت کرد یا بهبود بخشید؟ خوب، پاسخ ممکن است در فنجان قهوه شما باشد. قهوه نه تنها سطح انرژی شما را بهبود می بخشد، بلکه باعث هوشیاری بیشتر شما نیز می گردد.

خواص قهوه بر سلامتی - افزایش تمرکز - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها

۱۵- قهوه دارای ارزش غذایی زیادی است

آیا تا کنون فکر کرده اید که قهوه دقیقا چگونه درست می شود؟ چه مواد معدنی باعث شده تا خواص قهوه بر سلامتی بدنتان تاثیر داشته باشد؟

قهوه حاوی ویتامین B2 است که باعث افزایش میزان متابولیسم بدن و انرژی می شود و حتی می تواند به سلامت چشم، کاهش استرس، بهبود سلامت قلب، پوست و مو نیز کمک می کند. همچنین قهوه حاوی مقدار کمی منگنز و پتاسیم نیز است که همین کم بودن نیز برای بدن مفید است.

خواص قهوه بر سلامتی - ارزش غذایی - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها

۱۶- قهوه می تواند احتمال شیوع دیابت نوع دو را کاهش دهد

دیابت نوع دو یکی از رایج ترین نوع دیابت است و در هر سنی قابل تشخیص است. کار ها و راه های زیادی برای جلوگیری از دیابت وجود دارد که ممکن است انجام دادن این کارها برای همه آسان نباشد، اما نوشیدن قهوه یکی از کارهای آسانی است که می توانید برای مبتلا نشدن به دیابت مصرف کنید. قهوه بسیار قدرتمند است، در واقع خطر ابتلا به دیابت نوع دو را حدود ۲۳-۵۰٪ کاهش می دهد.

خواص قهوه بر سلامتی - کاهش دیابت - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها

۱۷- قهوه می تواند ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد

اثبات شده است که نوشیدن قهوه به طور بالقوه فواید زیادی برای افراد مبتلا به آلزایمر دارد. مخصوصا افرادی که به طور منظم قهوه می نوشند، ۶۵٪ کمتر در معرض آلزایمر در طول عمرشان قرار می گیرند.

خواص قهوه بر سلامتی - کاهش آلزایمر - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها

۱۸- قهوه می تواند از بیماری های کبدی جلوگیری کند

نوشیدن قهوه به طور منظم می تواند فواید زیادی برای مصرف کنندگان داشته باشد و ریسک ابتلا به بیماری های کبدی را کاهش دهد. البته برای مصرف کنندگانی که قهوه معمولی مصرفی می کنند.

همانطور که مصرف بی رویه هر چیزی زیان بار است، اگر جزء افرادی هستید که روزانه بیش از ۴ فنجان می نوشید، ممکن است تا ۸۰ درصد بیشتر در معرض بیماری های کبدی قرار بگیرید.

خواص قهوه بر سلامتی - جلوگیری از بیماریهای کبدی - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها

۱۹- قهوه می تواند درد پس از تمرین را کاهش دهد

اولین کاری که بعد از یک تمرین شدید انجام می دهید چیست؟ اکثر مردم دردهایی که از تمرین زیاد در بدن شان بوجود آمده را دست زمان می سپارند تا تسکین یابد.

نوشیدن دو فنجان قهوه در روز می تواند به طور قابل توجهی درد و کوفتگی بعد از یک تمرین شدید شما را کاهش دهد. در واقع به این معنی است که بدن شما جان دوباره می گیرد و می توانید به زودی دوباره تمرین کنید.

خواص قهوه بر سلامتی -تسکین درد - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها

۲۰- قهوه می تواند حالت شما را بهبود ببخشد

کافئین در قهوه باعث می شود که حال شما در هر وضعیتی که هستید بهبود یابد و می تواند به سیستم عصبی مرکزی بدن تان کمک کند و باعث ایجاد انتقال دهنده های عصبی در بدن شود. این انتقال دهنده های عصبی سروتونین، نورآدرنالین و دوپامین هستند که می توانند به بهبود روحیه شما کمک کنند!

خواص قهوه بر سلامتی - بهبود روحیه - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها


منبع : Forkly

لینک کوتاه
5/5 ( 1 رای )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *