مراحل طرز تهیه چای دلپذیر و خوشمزه چگونه است؟
آذر ۱۴, ۱۳۹۷
خواص قهوه بر سلامتی - دنیای نوشیدنی ها
۲۰ مورد از خواص قهوه بر سلامتی که نمی دانید!
آذر ۱۹, ۱۳۹۷

با محبوبترین نوشیدنی های سنتی عربی آشنا شوید

نوشیدنی های سنتی عربی را بشناسید

 اکثر کشورها نوشیدنی های سنتی و منطقه ای خاص خودشان را دارند که در آن منطقه محبوبیت خاصی دارد و اکثر مردم از آن نوشیدنی های استفاده می کنند. در امارات متحده عربی نیز ، از نوشیدنی های سنتی عربی منحصر به فرد و خوشمزه و سالمی برای سرو کردن استفاده می شود. در این مقاله ۵ نوشیدنی که جزء نوشیدنی های سنتی عربی هستند را به شما معرفی می کنیم. با دنیای نوشیدنی ها همراه باشید تا با این نوشیدنی ها آشنا شوید.

۱- قهوه عربی :

قهوه عربی یکی از نوشیدنی های سنتی عربی محسوب می شود که عطر و بوی فوق العاده معطری دارد و اکثر مردم در کشورهای عربی دوستدار آن هستند. قهوه عربی نمادی از مهمان نوازی سنتی است. قهوه عربی را معمولا در ظروفی به نام دله به جوش می آورند. قهوه جوش سنتی دله به عنوان ظرفی سنتی که اکثرا به رنگ های طلایی یا نقره ای رنگ یافت می شود در کشورهای عربی استفاده می شود. درجنوب ایران نیز کم و بیش از این قهوه جوش استفاده می کنند.

طرز تهیه این نوشیدنی :

طرز تهیه این نوشیدنی به این صورت است که ابتدا آب را درون دله ریخته و به دمای جوش می رسانند. بعد از اینکه جوش آمد از روی گاز بر می دارند و به مدت سی دقیقه به همان صورت می گذارند تا دمای آن کمی فروکش کند.

سپس قهوه را به این آب جوش آمده اضافه می کنند و به مدت ۱۰ الی ۱۲ دقیقه روی حرارت با شعله ملایم قرار می دهند. بعد از این مدت ، دمای زیر دله را خاموش می کنند و بعد از ۱ دقیقه با هل، زیره، گل میخک و زعفران ترکیب و سرو می کنند. برای سرو کردن قهوه عربی نیز معمولا از فنجان های کوچک بدون دسته استفاده می شود.

 

نوشیدنی های سنتی عربی - قهوه عربی

دنیای نوشیدنی ها

۲- چای کرک عربی :

در حالی که قهوه در عربستان دوستداران زیادی دارد، چای کرک عربی نیز محبوبیت زیادی بین عرب ها دارد. چای کرک اصالتا برای هندوستان است و از آن به عنوان یک نوشیدنی، که ترکیبی از چای و ادویه جات است یاد می کنند. چای کرک عربی در واقع یکی از میراث تجاری و فرهنگی دیرین امارات متحده عربی و هند محسوب می شود.

این نوشیدنی ، یکی از نوشیدنی های سنتی عربی معطر و همچنین مورد علاقه محلی ها به شمار می آید که در اکثر کافه های عربی و حتی چای خانه های عجیب و غریب شهرها نیز پیدا می شود.

طرز تهیه این نوشیدنی :

درون چای معمولی که تهیه کرده اند، کمی شیر، شیره افرا، زنجبیل، جوزهندی ترکیب می کنند و سپس سرو می کنند.

نوشیدنی های سنتی عربی - چای کرک عربی

دنیای نوشیدنی ها

۳- جلاب و خمارالدین

جلاب یکی از نوشیدنی های سنتی عربی (کلاسیک) است و کشورهای عربی این نوشیدنی را در ماه های رمضان زیاد مصرف می کنند.

طرز تهیه این نوشیدنی :

این نوشیدنی از ترکیب شیره انگور، آب گل رز (گلاب) تهیه می شود. موقع نوشیدن معمولا با تکه های یخ سرو می شود و برای تزئین نیز از خلال پسته و خلال بادام استفاده می شود.

خمارالدین نیز یکی دیگر از نوشیدنی های سنتی عربی است که در در ماه های رمضان زیاد مصرف می کنند و در اکثر خانه ها پیدا می شود و به عنوان یک نوشیدنی فوق العاده خوشمزه بین خانواده ها و دوستان سرو می شود.

طرز تهیه این نوشیدنی :

این نوشیدنی از زردآلو خشک شده (لواشک زردآلو) تهیه می شود به این صورت که لواشک ها را با آب جوش و شکر ترکیب می کنند و برای معطر شدن معمولا از گلاب استفاده می کنند.

نوشیدنی های سنتی عربی - جلاب و خمارالدین

دنیای نوشیدنی ها

۴- شیر و دوغ عربی

این نوشیدنی به دلیل پروتئین بالایی که دارد یک نوشیدنی سالم محسوب می شود و در رژیم های غذایی نقش مهمی ایفا می کند. شیر یکی از نوشیدنی های سنتی عربی است که به عنوان یک نوشیدنی خنک محسوب می شود و در همه فروشگاه ها و سوپرمارکت های کشورهای عربی یافت می شود. کافه های عربستان از این نوشیدنی یه صورت خلاقانه استفاده می کنند و برای خوش طعم کردن آن، معمولا از گل رز، آب پرتقال، زعفران و هل استفاده می کنند.

دوغ نیز یکی دیگر از نوشیدنی های سنتی عربی است که از ماست تهیه می شود و دارای طعم و مزه تندی است.

 

نوشیدنی های سنتی عربی - شیر و دوغ عربی

دنیای نوشیدنی ها

۵- آبمیوه های تازه

آبمیوه های تازه که در زیر معرفی شده منحصرا جزء نوشیدنی های سنتی عربی نیستند ولی در کشورهای عربی طرفداران زیادی دارد.

  1. نوشیدنی لیموناد با طعم نعناع یکی از پرفروشترین نوشیدنی های خنک در کشورهای عربی به شمار می آید که روزانه خیلی از افراد این نوشیدنی را به عنوان یک نوشیدنی همراه غذا سرو می کنند.(مانند نوشابه)
  2. نوع دیگر از آبمیوه هایی که در کشورهای عربی سرو می شود به این صورت است که میوه های خرده شده، آب، شکر و لیمو را با هم ترکیب می کنند و نوشیدنی هایی درست می کنند که به عنوان یک نوشیدنی سنتی عربی از آن ها یاد می کنند.
  3. میوه هایی از جمله هندوانه، خربزه، آناناس، پاپایا (عنبه هندی) هم جزء میوه هایی هستند که معمولا عربها با شیر شتر یا لابان ترکیب می کنند و از آن یک نوشیدنی محلی از شیک شیر خامه ای درست می کنند.
نوشیدنی های سنتی عربی - آبمیوه های تازه

دنیای نوشیدنی ها

منبع : visitdubai


با این توضیحات الان می دانید که چه نوشیدنی های سنتی عربی در کشورهای عربی محبوب و رایج هستند. اگر به کشورهای عربی مسافرت کردید خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات شما را راجع به نوشیدنی های عربی که سرو کرده اید بدانیم. دانسته های خود را کاربران دنیای نوشیدنی ها به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه
5/5 ( 1 رای )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *