دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های هندی
محبوب ترین نوشیدنی های هندی محلی را می شناسید؟
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۸
دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی کوکتل آسیایی - مهمانی
معرفی ۱۰ نوشیدنی کوکتل آسیایی خوشمزه مناسب مهمانی ها
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۸

بهترین نوشیدنی های آفریقای جنوبی را می شناسید؟

دنیای نوشیدنی ها - بهترین نوشیدنی های آفریقای جنوبی - نوشیدنی های الکلی - نوشیدنی های غیر الکلی

دنیای نوشیدنی ها - بهترین نوشیدنی های آفریقای جنوبی

اگر قصد سفر به آفریقای جنوبی را دارید و یا جزء افرادی هستید که دوست دارید با انواع نوشیدنی های جهان آشنا شوید، نیاز به منبعی دارید که شما را با بهترین نوشیدنی های آفریقای جنوبی آشنا کند. آبجو و شراب یکی از نوشیدنی های معروفی است که طرفداران زیادی دارد ولی بجز این نوشیدنی ها موارد دیگری نیز وجود دارد که به صورت الکلی و غیر الکلی در آفریقای جنوبی رواج دارد و سرو می شود. در این مقاله از دنیای نوشیدنی ها می خواهیم شما را با این نوشیدنی های متنوع آشنا کنیم.

نوشیدنی های آفریقای جنوبی که الکلی هستند :

آمارولا: نوشیدنی الکلی مارولا یکی از بهترین نوشیدنی های آفریقای جنوبی است که در جشن ها و مراسم محلی معمولا بعد از شام سرو می شود. این نوشیدنی از میوه درخت مارولا تهیه می شود. میوه درخت مارولا یکی از میوه های مورد علاقه فیل ها، میمون ها است.

آبجو (Beer) : آبجوی آفریقای جنوبی در واقع همان آبجوی آمریکایی است. Castle Lager یکی از مارک های معروف این آبجو است که در همه کشورها بسیار پرفروش است. برند Carling Black و Grolsch انواع مختلف دیگری از آبجو هاست که در آفریقای جنوبی بسیار پرطرفدار است.

ماهو (Mahewu/mechow/umqombothi) : این آبجو در مناطق مختلف نام های متفاوتی شناخته می شود و یکی از سنتی ترین نوشیدنی های آفریقای جنوبی است که از ذرت، سورگوم، مالت، مخمر و آب ساخته می شود.

این نوشیدنی معمولا توسط زنان این منطقه تهیه می شود و با توجه به اینکه مقدار کمی الکل در تهیه آن استفاده می شود بلافاصله بعد از سرو کردن مست می کند. این نوشیدنی کمی ترش است و قبلا با نام bucketload بفروش می رسید ولی اخیرا به صورت پاکتی در فروشگاه های این ناحیه بفروش می رسد و قیمت آن نسبت به سایر آبجو ها ارزانتر است.

مامپر (Mampoer) : مامپر یکی از کلاسیک ترین نوشیدنی های آفریقای جنوبی است که معمولا از میوه های تخمیر شده تولید می شود و یکی از برندهای معروفی است که توسط زنان تهیه می شود. این نوشیدنی شبیه نوشیدنی مون شاین (moonshine) است. مون شاین یک ویسکی سفید است که از تقطیر دانه های ذرت تهیه می شود.

شراب (Jan van Riebeeck) : آفریقای جنوبی یکی از کشورهایی است که بهترین شراب جهان را تولید می کند. شراب Jan van Riebeeck در واقع برگرفته از نام ابداع کننده آن است که اولین بار در سال ۱۶۵۹ این شراب را تولید کرد. این شراب بعد از ۲۰ سال وارد فرانسه شد و از آن سال به بعد آفریقای جنوبی شروع به برند گذاری این شراب و صادر کردن آن کرد.

هانپوت (Hanepoot) : یکی از نوشیدنی های آفریقای جنوبی شیرین است که از دانه های انگور سالم و سبز تهیه می شود.

هانرود (Hanerood) : یکی از نوشیدنی های آفریقای جنوبی شیرین است که از دانه های انگور سالم و قرمز تهیه می شود.

پینگ (Pinotage) : این نوشیدنی نوعی شراب قرمز است که از سال ۱۹۲۵ فقط در آفریقای جنوبی تولید می شود. این نوشیدنی الکلی از موز و میوه های محلی تهیه می شود.

داپ (Dop) : یک واژه آفریقایی برا نوشیدنی های الکلی است. مثلا در گفتگو ها می گویند که یک dop دوست داری بنوشی؟

نوشیدنی های آفریقای جنوبی که غیر الکلی هستند :

آماسی (Amasi/maas) : یکی از نوشیدنی هایی آفریقایی است که از شیر خشک تهیه می شود و در آن از ماست و شیر استفاده می شود. این نوشیدنی در آفریقای جنوبی به صورت پاستوریزه شده و بسته بندی شده بفروش می رسد.

ماگو (Mageu/mahewu/amarhewu/amahewu) : این نوشیدنی سنتی در آفریقای جنوبی طرفداران زیادی دارد و در خانه ها تهیه می شود و معمولا شب ها بعد از درست کردن باید سرو شود. امروزه این نوشیدنی به صورت بسته بندی شده در فروشگاه ها بفروش می رسد.

راک شاندی (Rock shandy) : این نوشیدنی از آفریقای جنوبی برای رفع تشنگی بجای سوداهای شیرین است. این نوشیدنی شبیه لیموناد است و از آب، یخ و لیموناد و آب گازدار تهیه می شود.

چای رویبوس (Rooibos): چای رویبوس یکی از نوشیدنی های سالم است که مردم آفریقای جنوبی از قدیم ها از این نوشیدنی استفاده می کردند. این چای قرمز رنگ است و در آن از لیمو و عسل نیز استفاده می شود. گفته می شود این نوشیدنی بدون کافئین است و خاصیت ضد اکسیدان دارد.

نوشیدنی های خنک (cool drink): سودا، کوکاکولا، فانتا نوشیدنی های غیرالکلی هستند که در آفریقای جنوبی زیاد سرو می شود.

منبع: tripsavvy


دنیای نوشیدنی ها امیدوار است با ارائه این اطلاعات برای تهیه نوشیدنی های آفریقای جنوبی ، به اطلاعات آشپزی شما افزوده باشد. در صورت داشتن هر گونه سوال خود را زیر همین پست کامنت بگذارید.

لینک کوتاه
5/5 ( 3 رای )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *