دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های عربی خنک
نوشیدنی های عربی خنک برای روزهای تابستانی
فروردین ۲۷, ۱۳۹۸
دنیای نوشیدنی ها - بهترین نوشیدنی های آفریقای جنوبی - نوشیدنی های الکلی - نوشیدنی های غیر الکلی
بهترین نوشیدنی های آفریقای جنوبی را می شناسید؟
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۸

محبوب ترین نوشیدنی های هندی محلی را می شناسید؟

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های هندی

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های هندی

با نوشیدنی های هندی آشنایی دارید؟

همانطور که می دانید سالانه میلیونها گردشگر از جمله ایرانیان به کشور هند سفر می کنند تا از مقاصد گردشگری آن دیدن کنند. هند دارای مناطق مختلفی می باشد و ۲۸ محله از هند، نوشیدنی محلی و منحصر به فردی دارند که بسیار مقوی و ارگانیک می باشند که در این مقاله از دنیای نوشیدنی ها می خواهیم شما را با ده مدل از نوشیدنی های هندی که محلی و سنتی هستند آشنا کنیم.

فهرستی از محبوب ترین نوشیدنی های هندی محلی:

۱- چای ماسالا (Masala Chai)

چای ماسالا یکی از مشهور ترین و طعم دهنده نوشیدنی های هندی است که در زمین های حاصلخیز شبه قاره هند کشت می شود و توسط چای سیاه و ترکیبی از ادویه جات ترش و گیاهان معطر هندی تهیه شده است. این نوع چای در بسیاری از خیابان ها یا مغازه های کوچک کنار جاده ای در هند به چشم می خورد و به عنوان یک نوشیدنی قوی و آرام بخش شناخته می شود.

دنیای نوشیدنی ها - چای ماسالا (Masala Chai) - نوشیدنی های هندی

دنیای نوشیدنی ها – چای ماسالا (Masala Chai)

۲- نوشیدنی عام پانا (Aam Panha)

این نوشیدنی هندی یکی از درمان های گیاهی مردم هند برای گرمازدگی در تابستان است زیرا از موادی تهیه می شود که از گرمازدگی جلوگیری می کند و باعث می شود تا دمای بدن کاهش یابد. این نوشیدنی از ترکیب فلفل، زیره سبز، رازیانه و نمک را با انبه رسیده در آب تهیه می شود و در روزهای گرم روزی سه بار آنرا مینوشند.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی عام پانا (Aam Panha) - نوشیدنی های هندی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی عام پانا (Aam Panha)

۳- نوشیدنی چاچ (Chaach)

چاچ نوعی دوغ ادویه‌دار هندی است که به  نام های Majige,Tak, Moru نیز شناخته می شود از ترکیب شیر کم چرب، ماست و سبزیجات و خیار تهیه می شود و یکی از نوشیدنی های هندی سنتی و مشهور است.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی چاچ (Chaach) - نوشیدنی های هندی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی چاچ (Chaach)

۴- نوشیدنی لاسی (Lessi)

لاسی یک نوشیدنی هندی محلی و پرطرفدار در روزهای تابستانی است که مواد اصلی آن ماست و انبه خرد شده، شکر و یا عسل است و طعم آن شیرین یا شور است. برای تهیه این نوشیدنی مواد تشکیل دهنده آن را در مخلوط کن با هم ترکیب می کنند و در فریزر قرار می دهند تا یخ ببندد و خنک سرو شود.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی لاسی (Lessi) - نوشیدنی های هندی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی لاسی (Lessi)

۵- نوشیدنی شیکنجه (Shikanje)

این نوشیدنی بسیار ارزان تهیه می شود زیرا از شکر، آب و لیمو ساخته شده است. درو اقع نوعی لیموناد هندی است با این تفاوت کمی تندی آن بیشتر است. همچنین این نوشیدنی منبع خوبی برای دریافت انرژی و ویتامین C می باشد.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی شیکنجه (Shikanje) - نوشیدنی های هندی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی شیکنجه (Shikanje)

۶- نوشیدنی تاندای (Thandai)

تاندای یا بهانگ (Bhang) یکی از نوشیدنی های هندی که بیشتر در مناطق شمال شرقی هند سرو می شود و خوشمزه و سالم می باشد. از این نوشیدنی معمولا در جشن های محلی و ماه های گرم سال زیاد استفاده می شود. در تهیه این نوشیدنی از شیر، بادام پوست گرفته، دانه آفتابگردان، کدو، پودر هل، گلاب و یخ خرد شده استفاده می شود.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی تاندای (Thandai) - نوشیدنی های هندی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی تاندای (Thandai)

۷- شربت کوکوم (Kokum Sherbet)

شربت کوکوم یکی از نوشیدنی های هندی معروف و شیرینی است که هضم غذا را آسان می کند و بدن را در طول تابستان خنک نگه می دارد و می تواند در طعم های مختلفی می باشد. این نوشیدنی همچنین می تواند به صورت شربت های آماده ای که در مغازه ها بفروش می رسند نیز به عنوان یک برند شناخته شود.

دنیای نوشیدنی ها - شربت کوکوم (Kokum Sherbet) - نوشیدنی های هندی

دنیای نوشیدنی ها – شربت کوکوم (Kokum Sherbet)

۸- نوشیدنی سول کادی (Sol kadi)

نوشیدنی سول کادی یکی از نوشیدنی های هندی محبوب در نزدیکی هند ساحلی در منطقه گوا است که از شیر و نارگیل و خامه های رنگی استفاده می شود و دارای طعم منحصر به فرد و شیرینی است و طرفداران زیادی دارد. نام دیگر آن نوشیدنی نارگیل صورتی می باشد و در جشن ها و مهمانی ها از آن استفاده می شود.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی سول کادی (Sol kadi) - نوشیدنی های هندی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی سول کادی (Sol kadi)

۹- تادی (Toddy)

تادی یکی دیگر از نوشیدنی های هندی محلی است که به شراب پالم معروف است زیرا از نوشیدنی الکلی است که از تمام گونه های درخت خرما مانند پالمیرا، خرما و نخل نارگیل تهیه می شود. در واقع شیره ای که از این گیاهان می گیرند را در تهیه نوشیدنی استفاده می کنند و به آن تادی می گویند.

دنیای نوشیدنی ها - تادی (Toddy) - نوشیدنی های هندی

دنیای نوشیدنی ها – تادی (Toddy)

۱۰- نوشیدنی ماهوا (Mahua)

ماهوا نوعی گل است که از آن برای تولید نوشیدنی های الکلی در چاتیتسگره و دیگر ایالت های قبیله ای هند استفاده می شود. نوشیدنیهای ماهوا نوشیدنی های هندی محلی هستند که عمدتا در هند محبوب هستند، از درختی که گل های مهوا در آن رشد می کنند در تهیه داروهای سنتی نیز استفاده می شود.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی ماهوا (Mahua) - نوشیدنی های هندی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی ماهوا (Mahua)

منبع: walkthroughindia


دنیای نوشیدنی ها امیدوار است با ارائه این اطلاعات برای تهیه نوشیدنی های هندی ، به اطلاعات آشپزی شما افزوده باشد. در صورت داشتن هر گونه سوال خود را زیر همین پست کامنت بگذارید.

لینک کوتاه
5/5 ( 1 رای )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *