دنیای نوشیدنی ها - طرز تهیه نوشیدنی های تابستانی خانگی برای مهمانی
طرز تهیه نوشیدنی های تابستانی خانگی برای مهمانی
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۸
دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های پرطرفدار جهان را می شناسید؟
نوشیدنی های پرطرفدار جهان را می شناسید؟
خرداد ۱۲, ۱۳۹۸

با انواع سرکه های خانگی آشنایی دارید؟

دنیای نوشیدنی ها - با انواع سرکه های خانگی آشنایی دارید؟

دنیای نوشیدنی ها - با انواع سرکه های خانگی آشنایی دارید؟

همانطور که می دانید سرکه هایی که در بازار وجود دارند حاوی اسیدهای بیشتری نسبت به سرکه های خانگی که به طور طبیعی و با میوه ها، سبزیجات، گیاهان تهیه می شوند هستند و بیشترین کاربردی که سرکه ها دارند به عنوان چاشنی غذا، ترشیجات و سالاد می باشد. خب حالا شما این اوصاف انواع سرکه های خانگی را می شناسید؟ می دانید این سرکه های طبیعی چه رنگی هستند که بتوانید سرکه های طبیعی را از سرکه های تقلبی موجود در بازار تشخیص دهید؟ اگر جواب این سوال ها را نمی دانید نگران نباشید، با خواندن این مقاله از دنیای نوشیدنی ها با انواع سرکه ها آشنا خواهید شد.

با انواع سرکه های خانگی آشنا شوید:

سرکه برنج :

سرکه برنج اغلب در دستور العمل های آشپزی آسیایی استفاده می شود و طعم آن کمی شیرین است. این نوع سرکه معمولا در رنگ های مختلفی وجود دارد و از رنگ های آن می توان به قرمز، سیاه، زرد و سفید اشاره نمود. همچنین این سرکه را می توان با ادویه جات مختلف ترکیب کرد و در غذاها از آن استفاده کرد تا خوش طعم تر شوند. مردم ژاپن معمولا زیاد از این سرکه به همراه برنج در وعده های غذایی خود استفاده می کنند.

دنیای نوشیدنی ها - انواع سرکه های خانگی - سرکه برنج

دنیای نوشیدنی ها – سرکه برنج

سرکه سیب :

سرکه سیب معمولا طلایی رنگ است در واقع نوعی پانچ میوه ای هم محسوب می شود و خواص سلامتی زیادی دارد و باعث کنترل افزایش وزن و میزان قند خون می شود. از این سرکه در چای، آب و غذاها استفاده می شود و عطر و طعم خوبی به آنها می دهد. همچنین سرکه سیب در درمان بیماری های پوستی، آفتاب سوختگی ، متوقف کردن سکسکه، سفید کردن دندان، رفع مشکلات معده و… نیز استفاده می شود.

دنیای نوشیدنی ها - انواع سرکه های خانگی - سرکه سیب

دنیای نوشیدنی ها – سرکه سیب

سرکه بالزامیک :

مواد اصلی این سرکه از آب غلیظ انگور سبز است و ازآنجایی که مثل شراب باید جابیفتد (حدود ۱۲ تا ۲۵ سال) و درست کردن آن کمی وقت گیرتر است، از بقیه سرکه ها گرانتر هم هست. در واقع هر چقدر از قدمت آن بگذرد قیمت آن هم زیادتر می شود. رنگ سرکه بالزامیک قهوه ای تیره است. این سرکه معمولا در بشکه های چوبی تهیه می شود.

دنیای نوشیدنی ها - انواع سرکه های خانگی - سرکه بالزامیک

دنیای نوشیدنی ها – سرکه بالزامیک

سرکه شامپاین :

سرکه شامپاین دارای عطر و طعم خوبی برای استفاده در سس سالاد است همچنین از این سرکه می توان در لعاب دادن گوشت، مرغ استفاده شود. از آنجایی که طعم آن بسیار ملایم است، می توانید از سرکه دیگری هم استفاده کنید. رنگ این سرکه طلایی رنگ است.

دنیای نوشیدنی ها - انواع سرکه های خانگی - سرکه شامپاین

دنیای نوشیدنی ها – سرکه شامپاین

سرکه شراب قرمز :

سرکه شراب قرمز به عنوان یک عصاره خوشمزه برای سس سالاد ایتالیایی آمریکایی استفاده می شود. این سرکه معمولا همراه با مرغ و گوشت سرو می شود. این نوشیدنی از تخمیر انگور بدست می آید و اگر زیاد الکلی نباشد برای بیماری های قلبی و عروقی مفید است. هر چند زیاده روی آن مضر است. رنگ این سرکه نیز قرمز رنگ است.

دنیای نوشیدنی ها - انواع سرکه های خانگی - سرکه شراب قرمز

دنیای نوشیدنی ها – سرکه شراب قرمز

سرکه شراب سفید :

سرکه شراب سفید رنگی بین سفید و زرد است و مانند سرکه شراب قرمز، یک نوشیدنی اسیدی خوب محسوب می شود و از آن در انواع سس ها برای سالاد، لعاب دادن به گوشت استفاده می شود.

دنیای نوشیدنی ها - انواع سرکه های خانگی - سرکه شراب سفید

دنیای نوشیدنی ها – سرکه شراب سفید

سرکه سفید :

همانطور که از اسم این سرکه مشخص است سفید رنگ است . سرکه سفید یک پاک کننده خانگی قوی محسوب می شود و جایگزین خوبی به جای مواد شوینده می باشد.  این سرکه دارای عطر و طعم خوبی است و رنگ آن روشن است و در تهیه انواع سالادها، سس کباب، ترشیجات از آن استفاده می شود.

دنیای نوشیدنی ها - انواع سرکه های خانگی - سرکه سفید

دنیای نوشیدنی ها – سرکه سفید

سرکه مالت :

سرکه مالت از تخمیر مالت یعنی خیس کردن گندم و جوانه آن بدست می آید و رنگ آن هم تقریبا گندمی تیره است. سرکه مالت معمولا همراه با ماهی و سیب زمینی سرو می شود و میتواند جیگزین آبلیمو باشد.. از این نوشیدنی در تهیه ترشیجات هم استفاده می شود.

دنیای نوشیدنی ها - انواع سرکه های خانگی - سرکه مالت

دنیای نوشیدنی ها – سرکه مالت

سرکه گیاهی : 

این سرکه با گیاهانی مثل ترخون، رزماری و آویشن تهیه می شود. معمولا این نوع سرکه ها که از گیاهان درست می شوند برای استفاده در سس سالاد بسیار مناسب هستند و طعم خوبی به سالاد می دهند. البته قرار نیست فقط از این گیاهان در تهیه این نوع سرکه استفاده شود بلکه از گیاهان متنوعی می توان در تهیه آن استفاده کرد.

دنیای نوشیدنی ها - انواع سرکه های خانگی - سرکه گیاهی

دنیای نوشیدنی ها – سرکه گیاهی

سرکه تمشک یا سرکه رزبری :

سرکه تمشک معمولا در مغازه ها یا فروشگاه ها پیدا نمی شود و می توان آن را در خانه درست کرد. به این صورت که کافی است تمشک ها را در سرکه به مدت دو هفته خیس بخوابانید تا سرکه تمشکی شما تهیه شود. این نوع سرکه برای لعاب دادن به غذا خیلی مناسب است و طعم و رنگ خوبی دارد در نتیجه باعث می شود غذایی که با آن تهیه می کنید خوشبو و قرمز رنگ شود.

دنیای نوشیدنی ها - انواع سرکه های خانگی - سرکه تمشک - سرکه رزبری

دنیای نوشیدنی ها – سرکه تمشک – سرکه رزبری


شما چه اطلاعات دیگری از انواع سرکه های خانگی دارید؟ خوشحال می شویم با نظرات و ایده های شما در این باره زیر همین پست آشنا شویم.

لینک کوتاه
5/5 ( 2 رای )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *