معروفترین نوشیدنی های جزایر کارائیب را بشناسید
آذر ۳, ۱۳۹۷
۸ نوع از نوشیدنی های گرم سالم که برای بدن مفید هستند
آذر ۷, ۱۳۹۷

۵ نوشیدنی گرم خاورمیانه ای را بشناسید

با ۵ نوشیدنی گرم خاورمیانه ای آشنا شوید:

نوشیدنی ها در همه جای دنیا پرطرفدار هستند و میزان استفاده از نوشیدنی های گرم یا سرد بستگی به مناطقی دارد که افراد در آنجا زندگی می کنند. در خاورمیانه نیز مردم نوشیدنی های گرم زیادی می نوشند. اگر طرفدار این هستید که با انواع این نوشیدنی ها آشنا شوید و خودتان آنها را تهیه کنید، می توانید از ترکیب مواد ساده ای مانند آب جوش، شیر یا موادی مانند ثعلب، شیر، زعفران، هل دارچین و موارد دیگر این نوشیدنی ها را درست کنید. بنابراین در این مطلب، شما را با ۵ مورد از نوشیدنی های گرم خاورمیانه آشنا می کنیم تا این نوشیدنی ها را خودتان برای مهمانان خود تهیه کنید.

این نوشیدنی گرم خاورمیانه ای که طرفدار زیادی دارند ⇓

 

۱- تهیه یک نوشیدنی گرم خاورمیانه ای با ثعلب (Sahlab)

ثعلب در لبنان محبوبیت خاصی دارد و توسط عثمانی ها معرفی شده است. ثعلب (Orchis Maculata) گیاهی است که برگ های پهن و گل های خوشه ای دارد و بیش از ۱۵۰۰۰ نوع از این گیاه وجود دارد. احتمالا برایتان سوال پیش آمده است که پودر ثعلب چگونه تهیه می شود؟ برای تهیه پودر ثعلب کافی است پیاز این گیاه را بشویید و در آب جوش بریزید سپس این گیاه را خشک کرده و آسیاب کنید. هر چند پودر ثعلب در عطاری ها و فروشگاه ها نیز موجود است. معمولا از ثعلب در تهیه بستنی ها و انواع نوشیدنی ها استفاده می شود. حالا وقت آن رسیده است که از ثعلب یک نوشیدنی گرم درست کنید. برای تهیه این نوشیدنی کافی است که شیر را با شکر ترکیب کنید و هم بزنید و آدر ثعلب را با این نوشیدنی ترکیب کنید تا مواد غلیظی بدست آید. این نوشیدنی گرم خوشمزه را می توانید با دارچین، پسته یا بادام تزئین و سرو کنید.

تهیه یک نوشیدنی گرم خاورمیانه ای با ثعلب (Sahlab)

۲- تهیه یک نوشیدنی گرم خاورمیانه ای با قیشر (Qishr)

قیشر یک نوشیدنی گرم سنتی و محبوب در یمن و اتیوپی است که از ترکیب آب داغ، گیاه قهوه خشک شده، زنجبیل، دارچین، هل درست می شود. در یمن از این نوشیدنی بیشتر در مراسم مذهبی استفاده می شود زیرا در این نوشیدنی از گیاه قهوه استفاده می شود و قهوه دارای کافئین است که باعث تغییر در خلق و خوی می شود و هشیاری را افزایش می دهد و خستگی را کاهش می دهد. یمنی ها این نوشیدنی را بجای قهوه می خورند.

تهیه یک نوشیدنی گرم خاورمیانه ای با قیشر (Qishr)

۳- تهیه یک نوشیدنی گرم خاورمیانه ای با کارکده (Karkadeh)

کارکده یکی از معروفترین نوشیدنی گرم خاورمیانه است و بیشتر در سودان و کشورهای آفریقای شمالی طرفدار دارد. این نوشیدنی از گلهای هیبیسکوس خشک شده تشکیل می شود و دم کرده این گیاه به عنوان چای محسوب می شود. این چای گیاهی گرم ، قرمز رنگ است و طعم آن کمی ترش مزه است. اگر جزء افرادی هستید که دوست دارید نوشیدنی خود را شیرین میل کنید می توانید عسل یا شکر به این نوشیدنی اضافه کنید. از خواص این نوشیدنی می توان به مواردی مانند جلوگیری از فشار خون، کاهش کلسترول، کاهش قندخون، ضدسرطان، ضد یبوست و موارد دیگر اشاره کرد.

تهیه یک نوشیدنی گرم خاورمیانه ای با کارکده (Karkadeh)

۴- تهیه یک نوشیدنی گرم خاورمیانه ای با حلیب ماحال (Haleeb Ma’ Hal)

حلیب ماحال یک نوشیدنی گرم خاورمیانه ای است که از شیر و هل آسیاب شده درست می شود. این نوشیدنی بسیار معطر است و می توانید بدن خود را در فصول سرد سال با این نوشیدنی گرم کنید. همچنین این نوشیدنی به سیستم گوارشی کمک می کند و معده درد را تسکین می دهد.

تهیه یک نوشیدنی گرم خاورمیانه ای با حلیب ماحال (Haleeb Ma' Hal)

۵- تهیه یک نوشیدنی گرم خاورمیانه ای با شیر زعفران (Saffron milk)

شیر زعفران نوشیدنی گرم خاومیانه ای است که از قرنها پیش معروف بوده است. این نوشیدنی از ترکیب شیر و زعفران تهیه می شود و سراسر خاورمیانه و هند محبوب است. این نوشیدنی به دلیل ترکیب با زعفران زرد رنگ است و عطر و بوی خوبی دارد و یکی از ارزشمندترین ادویه جات به شمار می رود و مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به روشن شدن پوست، درمان جوش صورت، درمان افسردگی، جلوگیری از ریزش مو و موارد دیگر اشاره کرد.

تهیه یک نوشیدنی گرم خاورمیانه ای با شیر زعفران (Saffron milk)


تابحال با این ۵ نوشیدنی گرم خاورمیانه ای آشنایی داشتید؟ شما کدام یک از این نوشیدنی ها را ترجیح می دهید؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

لینک کوتاه
5/5 ( 2 رای )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *