نوشیدنی های خنک برای مهمانی ها چه نوشیدنی هایی هستند؟
فروردین ۱۰, ۱۳۹۸
دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های عربی خنک
نوشیدنی های عربی خنک برای روزهای تابستانی
فروردین ۲۷, ۱۳۹۸

کدام نوشیدنی های اروپایی غیرالکلی هستند؟

نوشیدنی های اروپایی غیر الکلی تابستانی

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های اروپایی غیر الکلی زمستانی -

در کشورهای اروپایی معمولا جشن ها و مراسم های مختلفی برگزار می شود که در این جشن ها و مراسم ها می توان محبوب ترین نوشیدنی های جهان را پیدا کرد. شاید این سوال الان در ذهن شما مطرح شود که آیا همه نوشیدنی های اروپایی الکلی هستند؟ خیر اینطور نیست و ما در این مقاله می خواهیم نوشیدنی هایی را به شما معرفی کنیم که فاقد الکل هستند و به روش کاملا سنتی تهیه می شوند.

در اینجا با لیستی از نوشیدنی های اروپایی که غیر الکلی هستند آشنا می شوید:

نوشیدنی های اروپایی تابستانی

۱- نوشیدنی کمپوت روسیه ای

کمپوت (Kompot) نوعی نوشیدنی شیرین غیر الکلی است که برای کشور روسیه است و یکی از نوشیدنی های اروپایی به شمار می آید که طرفداران زیادی دارد. این نوشیدنی را هم می توان به صورت سرد (همراه با یخ) و هم می توان به صورت گرم (از طریق گرم کردن) سرو کرد.

نوشیدنی کمپوت از ترکیب تکه های میوه های مختلف، شکر و آب تهیه می شود. در واقع مواد اصلی این نوشیدنی میوه است و به همین دلیل دارای طعم و عطر فوق العاده ای است.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های اروپایی غیر الکلی تابستانی - نوشیدنی کمپوت روسیه ای

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی کمپوت روسیه ای

۲- نوشیدنی هورچاتا اسپانیایی

نوشیدنی هورچاتا (Horchata) یکی از نوشیدنی های معروف اسپانیایی است که الکلی نیست. این نوشیدنی از برنج، عصاره بادام، عصاره نارگیل، آب گرم و شکر و ادویه جاتی مانند دارچین تهیه می شود و بسیار خوشمزه و مفید است و همچنین یکی از محبوب ترین نوشیدنی های اروپایی محسوب می شود که در فصل تابستان بسیار خنک کننده است.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های اروپایی غیر الکلی تابستانی - نوشیدنی هورچاتا اسپانیایی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی هورچاتا اسپانیایی

۳- نوشیدنی قهوه شاکره ایتالیایی

همانطور که می دانید قهوه در اکثر کشورها چه در فصل گرما و چه در فصل سرما طرفداران زیادی دارد و یکی از نوشیدنی هایی اروپایی است که همه روزه مصرف می شود. قهوه شاکره نیز نوعی قهوه ایتالیایی است که فاقد مواد الکلی است و از مخلوط کردن اسپرسو شیرین، شکر و شیر تهیه می شود. در ایتالیا برای نوشیدن این نوشیدنی معمولا از لیوان های شیشه ای شامپاین استفاده می شود.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های اروپایی غیر الکلی تابستانی - نوشیدنی قهوه شاکره ایتالیایی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی قهوه شاکره ایتالیایی

۴- نوشیدنی آپفل چورل آلمانی

آپفل چورل (Apfelschorle) یک نوشیدنی اروپایی غیر الکلی که در آلمان بسیار محبوب است و از ترکیب آب گازدار و آبمیوه مثل آب سیب تهیه می شود. از آنجا که کلا آب گازدار، آب را رقیق می کند، خیلی شیرین و بسیار خنک تر و خوشمزه تر از نوشیدن یک لیوان آب سیب است و همچنین دارای کالری کمتری نسبت به آب سیب است. بنابراین هنگام سفر از آلمان حتما این نوشیدنی را امتحان کنید.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های اروپایی غیر الکلی تابستانی - نوشیدنی آپفل چورل آلمانی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی آپفل چورل آلمانی

۵- نوشیدنی ربابی لهستانی

نوشیدنی ربابی یکی از نوشیدنی های لهستانی است که خنک سرو می شود. این نوشیدنی ترکیبی از آب زغال اخته و عسل و تکه ای میوه مانند پرتقال است و یکی از نوشیدنی های اروپایی است که در فصل زمستان برای رفع تشنگی بسیار مناسب است و دارای طعم و عطر خوبی می باشد.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های اروپایی غیر الکلی تابستانی - نوشیدنی ربابی لهستانی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی ربابی لهستانی


نوشیدنی های اروپایی زمستانی

۶- نوشیدنی آبجو گرم انگلیسی

بارها و کافه های سنتی انگلیسی که در آنجا نوشیدنی های غیرالکلی سرو شود بسیار محبوب هستند. این نوشیدنی های اروپایی گرم در شب های زمستانی بسیار با ارزش و محبوب هستند. این نوشیدنی از ترکیب آبجو و تکه های میوه مانند پرتقال، آب سیب و ادویه جاتی مانند دارچین در ظرفی تهیه می شود.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های اروپایی غیر الکلی زمستانی - نوشیدنی آبجو گرم انگلیسی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی آبجو گرم انگلیسی

۷- نوشیدنی ترکیبی شیر و انیسون ستاره ای هلندی

این نوشیدنی ترکیبی از  شیر، دانه های انیسون ستاره ای و عسل یا شکر است  که در ظرفی با هم ترکیب و گرم می شوند و یکی از نوشیدنی های سنتی و محبوب در هلند است که خیلی از افراد آن را بدون شکر نیز می نوشند.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های اروپایی غیر الکلی زمستانی - نوشیدنی ترکیبی شیر و انیسون ستاره ای هلندی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی ترکیبی شیر و انیسون ستاره ای هلندی

۸- نوشیدنی بیچرین ایتالیایی

بیچرین نوعی نوشیدنی ایتالیایی است که در قرن ۱۷ میلادی ابداع شده و تا به امروز سرو آن هیچگاه متوقف نشده است و یکی از نوشیدنی های اروپایی است که در طول زمستان مردم را گرم نگه می دارد. این نوشیدنی معمولا از یک کاسه اسپرسو شکلات داغ، شیر و خامه که در بالای آن شناور است تهیه می شود.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های اروپایی غیر الکلی زمستانی - نوشیدنی بیچرین ایتالیایی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی بیچرین ایتالیایی

۹- نوشیدنی شیر خشخاش لیتوانی

نوشیدنی شیر خشخاش یکی از نوشیدنی های زمستانی مورد علاقه لیتوانیایی ها است و معمولا با نوعی کیک سرو می شود. برای تهیه این نوشیدنی، دو فنجان دانه خشخاش برای چند روز در آب گرم خیس می شود و سپس با استفاده از مخلوط کن تبدیل به پوره می شود. این فرآیند دوباره و دوباره انجام می شود تا مقدار زیادی شیر تولید شود و سپس با آب سرد رقیق می شود. این نوشیدنی همراه با عسل یا شکر سرو می شود.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های اروپایی غیر الکلی زمستانی - نوشیدنی شیر خشخاش لیتوانی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی شیر خشخاش لیتوانی

۱۰- نوشیدنی مالت ایسلندی

نوشیدنی مالت در زمستان در ایسلند طرفداران زیادی دارد زیرا فاقد الکل و غلیظ و شیرین است و یکی از نوشیدنی های اروپایی است که هم کودکان و هم بزرگسالان از نوشیدن آن لذت می برند و در جشن های کریسمس نیز زیاد سرو می شود.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های اروپایی غیر الکلی زمستانی - نوشیدنی مالت ایسلندی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی مالت ایسلندی


 

دنیای نوشیدنی ها امیدوار است با ارائه معرفی این نوشیدنی های اروپایی ، به اطلاعات آشپزی شما افزوده باشد. در صورت داشتن هر گونه سوال خود را زیر همین پست کامنت بگذارید.

لینک کوتاه
5/5 ( 1 رای )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *