طرز تهیه انواع لیموناد - دنیای نوشیدنی ها
طرز تهیه انواع لیموناد به صورت مرحله به مرحله
آذر ۲۶, ۱۳۹۷
نوشیدنی های داغ سالم مناسب پاییز و زمستان
دی ۳, ۱۳۹۷

معرفی ۶ نوشیدنی سنتی سوئدی محبوب سوئدی ها

کشور سوئد در شمال اروپا و در شبه‌جزیره اسکاندیناوی واقع شده است و مردم این کشور علاقه زیادی به نوشیدنی دارند. اگر قصد سفر به کشور سوئد را دارید پیشنهاد می کنیم این ۶ نوشیدنی سنتی سوئدی را حتما امتحان کنید چرا که یکی از لذت های سفر امتحان کردن خوراکی های جدید کشور یا شهری است که به آن سفر کرده اید. با دنیای نوشیدنی ها همراه باشید.

با چند نوشیدنی سنتی سوئدی در دنیای نوشیدنی ها آشنا شوید:

۱- نوشیدنی سنتی سوئدی ماست چکیده

نوشیدنی سنتی سوئدی ماست چکیده (Filmjölk) از ماست چکیده که ترکیبی از ماست و شیر است تهیه می شود. سوئدی ها این نوشیدنی را براحتی در خانه درست می کنند و در سفره های آن ها بسیار رایج است. سوئدی ها این نوشیدنی را یا ساده می نوشند یا روی آن کمی مربا یا میوه می ریزند. در واقع بعضی ها این نوشیدنی را به جای دسر می خورند و بستگی به غلظت آن دارد که به عنوان نوشیدنی یا دسر سرو کنند.

 

۲- نوشیدنی سنتی سوئدی گلوگ یا شراب داغ

نوشیدنی گلوگ (Glogg) یکی از نوشیدنی هایی است که سوئدی ها در روزهای کریسمس آن را می نوشند و طرز تهیه آن بسیار آسان است و اکثرا آن را در خانه درست می کنند به این صورت که شراب قرمز را با شکر و ادویه جاتی مانند دارچین، میخک، زنجبیل و هل ترکیب می کنند. بعضی از افراد که نمی توانند یا نمی خواهند از شراب قرمز استفاده کنند بجای آن از رام سفید استفاده می کنند.

در سوئد برای نوشیدن گلوگ معمولا از فنجان های کوچک استفاده می کنند و این نوشیدنی را همراه با کشمش و بادام می خورند.

 

۳- نوشیدنی سنتی سوئدی میوه ای

این نوشیدنی یکی از رایج ترین نوشیدنی ها در سوئد است و چون از مخلوط میوه و شکر تهیه می شود و تبدیل به پوره می شود، طعمی شیرین دارد و به عنوان شربت استفاده می شود البته قبل از سرو کردن آن را با آب یا سودا کمی رقیق می کنند.
این نوشیدنی را با هر میوه ای می توان درست کرد اما سوئدی ها معمولا آن را با میوه انگور فرنگی سیاه (blackcurrants)، انگور فرنگی قرمز (redcurrants)، لینگو بری (lingonberries ) و انواع توت ها (بخ زده و ساده) و نوعی گل که در تهیه نوشیدنی ها از آن استفاده می کنند تهیه می کنند.
این نوشیدنی یک جایگزین لذت بخش بجای نوشابه و آب میوه های بسته بندی است و چون از میوه برای تهیه آن استفاده می شود، دارای انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است.

 

۴- نوشیدنی سنتی سوئدی پانچ مرکبات

پانچ مرکبات سوئدی در خارج از اسکاندیناوی بسیار شناخته شده است و از ترکیب لیمو، پرتقال، گل میخک و برگ چای تهیه می شود که عطر و مزه ی فوق العاده ای دارد. سوئدی ها این نوشیدنی را به صورت سرد یا گرم در کنار غذای خوب می نوشند. به این دلیل که برای تزئین این نوشیدنی از تکه های میوه استفاده می شود پانچ نام گرفته و همچنین با توجه به ویتامین هایی که در مرکبات موجود است این نوشیدنی بسیار مقوی است.

 

۵- نوشیدنی سنتی سوئدی ودکا تزئین شده با ادویه

این نوشیدنی سنتی سوئدی از ترکیب ودکا همراه با گیاهان و ادویه جات مختلفی که در سوئد شناخته می شود، تزئین می شود و اکثرا در جشن ها استفاده می شود و همچنین با غذاهای شور مانند ماهی سرخ شده مصرف می شود. دستور طرز تهیه این نوشیدنی در جاهای مختلف سوئد به صورت یکسان نیست، اما عموما از دانه های زیره و رازیانه برای تهیه آن استفاده می کنند؛ در واقع با این کار طعم ودکا را شیرین می کنند. برای تهیه این نوشیدنی علاوه بر ادویه جات می توان از ترشی جات، پوست لیمو، کمی شکر نیز استفاده کرد.

 

۶- فیکا : نوشیدن قهوه و دور هم نشینی

فیکا در واقع یک نوشیدنی سوئدی نیست بلکه یکی از آداب های زندگی برای سوئدی هاست و این کار را همه سوئدی ها معمولا در روز یا هفته انجام می دهند. فیکا نوعی آنتراک یا دور هم نشینی محسوب می شود که معمولا دوستان، همکاران، همکلاسی ها، خانواده ها در رستوران، کافه یا خانه باهم قهوه می نوشند و با هم وقت می گذرانند. اینطور نیست که هنگامیکه وقت فیکا دارند حتما باید قهوه بنوشند بلکه ممکن است چای یا یک نوشیدنی سرد همراه با کیک، شکلات و دیگر تنقلات سرو کنند.

نکته جالب توجه در فرهنگ سوئدی ها این است که خیلی از شرکت های سوئدی وقت فیکا دارند و در آن موقع کارمندان موظف هستند تا از وقت فیکا خود استفاده کنند و دور هم جمع شوند.

 

منبع : leaf


شما چه نوشیدنی سنتی سوئدی می شناسید؟

نظرات، سوالات و دانسته های خود را با کاربران دنیای نوشیدنی ها در میان بگذارید.

لینک کوتاه
5/5 ( 1 رای )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *