دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی کوکتل آسیایی - مهمانی
معرفی ۱۰ نوشیدنی کوکتل آسیایی خوشمزه مناسب مهمانی ها
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۸
دنیای نوشیدنی ها - طرز تهیه نوشیدنی های تابستانی خانگی برای مهمانی
طرز تهیه نوشیدنی های تابستانی خانگی برای مهمانی
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۸

آشنایی با بهترین نوشیدنی های هندی سنتی برای تابستان

دنیای نوشیدنی ها - بهترین نوشیدنی های هندی سنتی برای تابستان

دنیای نوشیدنی ها - آشنایی با بهترین نوشیدنی های هندی سنتی برای تابستان

هند یکی از کشورهایی است که هرساله مردمان زیادی به این کشور مسافرت می کنند و چون آب و هوایی گرم و شرجی دارد، افراد برای رهایی از این گرمازدگی سعی می کنند نوشیدنی های سرو کنند که بدن آنها را در برابر گرما مقاوم کند. با نوشیدنی های هندی آشنایی دارید؟ می دانید کدام نوشیدنی ها در فصل تابستان در هند رایج و معروف و پرطرفدار هستند؟ اگر جواب این سوالات را نمی دانید با دنیای نوشیدنی ها همراه باشید تا با بهترین نوشیدنی های هندی سنتی برای تابستان را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین نوشیدنی های هندی سنتی برای تابستان

۱- نوشیدنی نیمبو پانی (Nimbu Pani)

نیمبو پانی یا لیموناد هندی یکی از رایج ترین و بهترین نوشیدنی های هندی سنتی برای تابستان برای رفع تشنگی به شمار می آید . این نوشیدنی در پاکستان نیز محبوبیت زیادی دارد و با این نوشیدنی می توانند گرما را تحمل کنند.

نوشیدنی لیموناد هندی از آب لیمو، آب زنجبیل، یخ، آب، نمک، زعفران و زیره تهیه می شود. برگ نعنا نیز می تواند به صورت اختیاری به نوشیدنی اضافه شود. برای تزئین این نوشیدنی می توان لیمو ها را به صورت گردگرد و نازک برش زد و درون لیوانی که نوشیدنی در آن قرار دارد گذاشته شود.

دنیای نوشیدنی ها - بهترین نوشیدنی های هندی سنتی برای تابستان - نوشیدنی نیمبو پانی (Nimbu Pani)

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی نیمبو پانی (Nimbu Pani)

۲- نوشیدنی عام پانا (Aam Panna)

مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی انبه است و یکی از بهترین نوشیدنی های هندی سنتی برای تابستان است که بدن را در برابر گرما مقاوم می کند. این نوشیدنی یکی از نوشیدنی های خوش طعم و سالم برای مبارزه با گرمای تابستان در چین هم شناخته می شود.

رنگ این نوشیدنی کمی سبز رنگ است زیرا انبه ای که برای تهیه این نوشیدنی استفاده می شود انبه سبز و خام است که با شکر و مجموعه ای از ادویه جات ترکیب می شود و یک نوشیدنی ترش مزه را ایجاد می کند. این نوشیدنی در شمال هند زیاد سرو می شود و برای درمان اختلالات روده ای بسیار مفید است و همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین C می باشد.

دنیای نوشیدنی ها - بهترین نوشیدنی های هندی سنتی برای تابستان - نوشیدنی عام پانا (Aam Panna)

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی عام پانا (Aam Panna)

۳- نوشیدنی فنی (Feni)

این نوشیدنی یکی از بهترین نوشیدنی های هندی سنتی برای تابستان است که به طور انحصاری در گوا تولید می شود و جز پرطرفدارترین شراب ها در هند می باشد که حاوی الکل است و چون حاوی الکل است در خارج از کشور مجاز نمی باشد. این شراب دو نوع می باشد. نوعی از آن حاوی الکل کمتر و نوعی از آن حاوی الکل بیشتری است.

دنیای نوشیدنی ها - بهترین نوشیدنی های هندی سنتی برای تابستان - نوشیدنی فنی (Feni)

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی فنی (Feni)

۴-  نوشیدنی آب نارگیل (Coconut Water)

آب نارگیل نیز یکی از بهترین نوشیدنی های هندی سنتی برای تابستان است که توسط بسیاری از مردم در سراسر هند سرو می شود. این نوشیدنی در فصل گرما به راحتی در بازارهای خیابانی پیدا می شود. به این نصورت نیست که این نوشیدنی را در لیوان یا بطری بریزند و بفروش برسانند؛

بلکه فروشندگان بالای نارگیل طبیعی را سوراخ می کنند و داخل آن نی فرو می کنند و به همین صورت به مشتری تحویل می دهند. در واقع این نوشیدنی یکی از ارزانترین و طبیعی ترین نوشیدنی ها در بمبئی به شمار می آید.

دنیای نوشیدنی ها - بهترین نوشیدنی های هندی سنتی برای تابستان - نوشیدنی آب نارگیل (Coconut Water)

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی آب نارگیل (Coconut Water)

۵- نوشیدنی فالوده هندی (Falooda)

نوشیدنی فالوده هندی نوعی دسر نیز محسوب می شود و از شیر، تخم ریحان، بستنی و گلاب تهیه می شود و خوشمزه ترین نوشیدنی و دسرها در هند به شمار می آید. این نوشیدنی فواید زیادی برای سلامتی دارد و منبع خوبی برای تغذیه به شمار می آید. فالوده هندی یکی از بهترین نوشیدنی های هندی سنتی برای تابستان بخصوص در مناطق اهلی، هاریانا و پنجاب محسوب می شود.

دنیای نوشیدنی ها - بهترین نوشیدنی های هندی سنتی برای تابستان - نوشیدنی فالوده هندی (Falooda)

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی فالوده هندی (Falooda)

۶- نوشیدنی جال جیرا (Jal Jeera)

جال جیرا یک نوشیدنی جادویی برای زنده ماندن در روزهای گرم هند و مشکلات گوارشی و معده محسوب می شود. در زبان هندی جال یعنی آب و جیرا به زیره سبز می گویند. این نوشیدنی نتنها اشتها آور است، بلکه همچنین بدن را خنک نگه می دارد. این نوشیدنی هندی را می توان با مخلوط کردن زیره، زنجبیل، نعناع، فلفل سیه، آبلیمو، نمک با آب سرد تهیه کرد.

دنیای نوشیدنی ها - بهترین نوشیدنی های هندی سنتی برای تابستان - نوشیدنی جال جیرا (Jal Jeera)

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی جال جیرا (Jal Jeera)


دوست دارید با تعداد بیشتری از نوشیدنی های هندی آشنا شوید؟ به شما توصیه می کنیم تا مقاله زیر را بخوانید.

محبوب ترین نوشیدنی های هندی محلی را می شناسید؟


امیدواریم از خواندن این پست از دنیای نوشیدنی ها لذت برده باشید و به دانسته های آشپزی تان افزوده شده باشد. در صورت داشتن سوال یا نظر و معرفی نوشیدنی های هندی بیشتر می توانید زیر همین پست با ما و دیگر کاربران در ازتباط باشید.

لینک کوتاه
5/5 ( 1 رای )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *