نوشیدنی های چای سرد برای روزهای تابستانی (آیس تی)
دی ۱۹, ۱۳۹۷
دنیای نوشیدنی ها - طرز تهیه انواع کوکتل دایکوری
با طرز تهیه انواع کوکتل دایکوری آشنا شوید
دی ۲۴, ۱۳۹۷

معروفترین نوشیدنی های آلمانی را می شناسید؟

دنیای نوشیدنی ها - معروفترین نوشیدنی های آلمانی

دنیای نوشیدنی ها - معروفترین نوشیدنی های آلمانی

معرفی نوشیدنی های آلمانی

هر کشوری نوشیدنی های منحصر به فرد خود را دارد و مردم آلمان نیز همیشه سعی در این دارند تا نوشیدنی های سالمی مصرف کنند. آب گازدار، آب با طعم های مختلف میوه، قهوه، چای، نوشیدنی های غیر الکلی (نوشابه با طعم لیموناد و پرتقال و چای سرد) به ترتیب رایج ترین نوشیدنی ها در آلمان هستند. نوشیدنی های الکی مانند آبجو نیز مصرف زیادی در آلمان دارد و هر ایالت آب جو مخصوصی دارد. در واقع آبجو یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های آلمانی ها است و تخمین زده شده که روی هم رفته آلمانی ها در هر سال ۱۱۰ لیتر آبجو مصرف می کنند و اخیرا بجای آبجو از نوشیدنی های الکی دیگر نیز استفاده می کنند. اگر این نوشیدنی ها را نمی شناسید با دنیای نوشیدنی ها همراه باشید تا با آنها آشنا شوید.

با ۸ نوع از نوشیدنی های آلمانی معروف آشنا شوید :

۱- شراب (Wine)

شراب یکی از معروفترین نوشیدنی های آلمانی ها است که از تخمیر میوه انگور تهیه می شود. بیش از هزار جشنواره ی شراب هر ساله در مناطق تولید شراب آلمان در در ماه های اوت و سپتامبر برگزار می شود اما بسیاری از روستاها و تاکستان ها در طول بهار و تابستان نیز این این جشن ها را برگزار می کنند.

مارتین لوتر، اصلاح‌ طلب مذهبی و مسیحی قرن شانزدهم در مورد شراب به این نکته اشاره کرده است : “آبجو ساخته دست انسان است اما شراب از خدا می آید”! به نظر می رسد مردم آلمان نیز موافق این دیدگاه هستند؛ زیرا هر سال ۲۰٫۵ میلیون هکتار لیتر شراب مصرف می کنند و نوشیدنی انگور را ترجیح می دهند.

افرادی که خارج از آلمان هستند ممکن است فقط شراب های شیرین، مانند (Gewurztraminer) که از انگور قرمز تهیه می شود را بشناسند و بنوشند، اما در داخل کشور مردم ترجیح می دهند شراب های خشک، مانند (trocken) که از انگور سفید بدست می آید و بدون شکر نیز است بنوشند.

معروف ترین مناطق آلمان که در آن شراب تولید می شود، منطقه ای در جنوب آلمان به نام فرانکونیا (Franconia) است که در کنار رودخانه های موزل و راین می گذرد. (موزل رودی است به راین می‌ریزد. این رود از کشورهای فرانسه، آلمان، و لوکزامبورگ می‌گذرد.) و به جاده شراب یا روستای شراب معروف است.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های آلمانی - شراب (Wine)

دنیای نوشیدنی ها – شراب (Wine)

۲- شراب جوشان (Sekt)

شراب جوشان از شراب گازدار و آب پرتقال تهیه می شود و آلمان بعد از فرانسه و ایتالیا سومین تولیدکننده شراب جوشان در جهان است. این شراب منحصرا با انگورهای آلمانی تهیه می شود و یکی از نوشیدنی های آلمانی است. از انواع شراب درخشان می توان به شراب ریسلینگ (Riesling)، شراب پینو (Pinot)، شراب پینو قرمز (Pinot Noir) و شراب پینو بلان (Pinot Blanc) و شراب گریس (Pinot Gris) اشاره کرد.

شراب جوشان نسبت به شامپاین شیرین تر است و دارای الکل کمتری نیز است و با میوه ها تهیه می شود. یکی از برندهای معروف و ارزان و مورد علاقه آلمانی ها ، شراب جوشان Rotkäppchen است و ۸۰ درصد از این شراب های جوشان تولید شده در خودِ آلمان مصرف می شوند.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های آلمانی - شراب جوشان (Sekt)

دنیای نوشیدنی ها – شراب جوشان (Sekt)

۳- شراب شانپس (Schnaps)

این شراب در ایالات متحده آمریکا به عنوان یک لیکور شیرین (لیکور نوعی نوشیدنی الکلی شیرین است) شناخته می شود اما در آلمان این شراب را به صورت تخمیر میوه ها می شناسند و مصرف می کنند.

در گذشته این شراب را بعد از غذا می نوشیدند تا به هضم غذا کمک کند و امروزه از این شراب در آلمان در طب سنتی استفاده می شود. این شراب در مدل های مختلف و با اسم های مختلفی تهیه می شود که اسامی آنها عبارتند از: Obstwasser / Obstler،Kräuterlikör و…

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های آلمانی - شراب شانپس (Schnaps)

دنیای نوشیدنی ها – شراب شانپس (Schnaps)

۴- نوشیدنی بلند (Long Drinks)

این واژه به تازگی در منوی نوشیدنی های اروپایی اضافه شده است و در واقع به لیوان بلند آبجو اشاره دارد که حاوی شراب مورد علاقه شما (یک نوشیدنی الکی) همراه با آب یا نوشابه و یا یخ باشد.

به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد: ویسکی کولا، جین، ودکا لیمویی و نوشیدنی الکلی دارای ودکا و آب پرتقال که به آن screwdriver می گویند.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های آلمانی - نوشیدنی بلند (Long Drinks)

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی بلند (Long Drinks)

۵- آبجو ترکیبی (Mixed Beer)

آلمانی ها از اینکه آبجو خود را با نوشیدنی های دیگر ترکیب کنند لذت می برند. (مثلا نصف آبجو نصف نوشیدنی دیگر)؛ آنها این کار را معمولا در روزهای گرم سال بیشتر انجام می دهند تا الکل کمتری مصرف کنند. آبجو ترکیبی به عنوان یک نوشیدنی آماده در اکثر فروشگاه های آلمانی نیز موجود است.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های آلمانی - آبجو ترکیبی (Mixed Beer)

دنیای نوشیدنی ها – آبجو ترکیبی (Mixed Beer)

۶- پانچ (Bowle)

همانطور که می دانید هر نوشیدنی که از میوه ها تشکیل شود به آن پانچ می گویند. در واقع پانچ نوعی نوشیدنی الکل دار در آلمان است که در همه جشن ها از آن استفاده می کنند و از هر میوه ای برای تهیه آن استفاده می شود و در کاسه های بزرگ می ریزند به همین علت نام Bowle با کاسه را به خود گرفته است و یکی از نوشیدنی های آلمانی ها در تابستان است.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های آلمانی - پانچ (Bowle)

دنیای نوشیدنی ها – پانچ (Bowle)

۷- گلوواین (Glühwein)

گلوواین نوعی شراب قرمز کلاسیک است و یکی از نوشیدنی های آلمانی می باشد که در زمستان بیشتر مصرف می شود زیرا نوعی نوشیدنی است که از گرم کردن شراب یا براندی با شکر و ادویه و بادام و کشمش درست می شود و در مراسم ها مخصوصا کریسمس نوشیده می شود.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های آلمانی - گلوواین (Glühwein)

دنیای نوشیدنی ها – گلوواین (Glühwein)

۸- شراب سیب (Apfelwein)

یکی از نوشیدنی های آلمانی سنتی است که از آب سیب تهیه می شود و  زیاد شیرین است و مزه ای بین ترش و شیرین دارد و معمولا در بطری های ۳ لیتری استفاده می شود.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های آلمانی - شراب سیب (Apfelwein)

دنیای نوشیدنی ها – شراب سیب (Apfelwein)

منبع : tripsavvy

نظرتان را راجع به این نوشیدنی ها و مقاله با کاربران دنیای نوشیدنی ها در میان بگذارید ؟ 

لینک کوتاه
5/5 ( 2 رای )

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *