همه چیز درباره چای بعد از ظهر سنتی را بدانید - دنیای نوشیدنی ها
همه چیز درباره چای بعد از ظهر سنتی را بدانید
دی ۲۶, ۱۳۹۷
دنیای نوشیدنی ها - 8 نوشیدنی برای زمستان و گرم شدن در روزهای زمستانی
۸ نوشیدنی برای زمستان و گرم شدن در روزهای زمستانی
بهمن ۳, ۱۳۹۷

با معروفترین نوشیدنی های روسیه آشنا شوید

معروفترین نوشیدنی های روسیه - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها - با معروفترین نوشیدنی های روسیه آشنا شوید.

با نوشیدنی های روسیه آشنایی ندارید؟

همانطور که در هر کشوری نوشیدنی های منحصر به فردی رایجی و معروف است، نوشیدنی های روسیه نیز طرفداران زیادی در همه جای دنیا دارد و دارای تنوع زیادی نیز است. این نوشیدنی ها را می توان قبل، بین و بعد از غذا سرو کرد. می خواهید به روسیه سفر کنید؟ اطلاعات کافی در مورد نوشیدنی های روسیه ندارید؟ پس با دنیای نوشیدنی ها همراه باشید تا معروفترین و محبوب ترین نوشیدنی های روسیه آشنا شوید.

لیست ۷ نوع از نوشیدنی های روسیه در دنیای نوشیدنی ها :

۱- نوشیدنی های روسیه – ودکا

ودکا اولین بار توسط یک راهب در مسکو (پایتخت روسیه) معرفی شد؛ او توانست با استفاده از روش تقطیری از نان، الکل بگیرد و این نوشیدنی را ابداع کند. این نوشیدنی کم کم در همه جای روسیه و کشورهای دیگر فراگیر شد تا جایی که در قرن ۱۹ میلادی ۴۰ درصد از درآمد دولت بخاطر تولید ودکا بود و به همین علت دولت روسیه به ترویج و تبلیغ این محصول سرمایه گذاری می کرد.

کشور روسیه دارای بهترین ودکاها در جهان است و این نوشیدنی یکی از نوشیدنی های ملی غیر رسمی روسیه به شمار می آید. امروزه نوشیدنی ودکا معمولا در کارخانه ها تولید و بسته بندی می شود ولی بعضی افراد نیز آن را در خانه تهیه می کنند که به عرق سگی یا ساماگون (Samogon) معروف است.

معروفترین نوشیدنی های روسیه - ودکا - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی های روسیه – ودکا

۲- نوشیدنی های روسیه – کواس

کواس یک از محبوب ترین نوشیدنی های روسیه و خیلی از کشورهای دیگر است که بدون الکل می باشد ؛ البته ممکن است خیلی از افراد کواس را با الکل بنوشند که باز هم در اینصورت مقدار الکل استفاده شده در آن بسیار کم است.

کواس یک نوشیدنی گازدار شبیه ماء الشعیر است که به نوشابه روسی یا کٌلای روسی نیز معروف است و از تخمیر نان و گندم بدست می آید. مزه ی آن شبیه آبغوره و کمی شیرین است.

کواس در روسیه نه تنها یک نوشیدنی محسوب می شود بلکه آن را در بسیاری از غذاهای خود نیز می ریزند و منبعی سالم برای انژی به شمار می آید. کواس همچنین به عنوان یک پیش غذای اشتها آور نیز مصرف می شود و دارای خواص زیادی است.

نوشیدنی های روسیه – کواس - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی های روسیه – کواس

۳- نوشیدنی های روسیه – مورس

مورس یک نوشیدنی میوه ای روسی است که در تهیه آن از انواع توت های منطقه ای روسیه مانند توت فرنگی، زغال اخته (کرنبری)، توت وحشی و میوه های دیگر استفاده می شود. تهیه این نوشیدنی بسیار آسان است و کافی است این مواد را با هم جوشاند و مقداری شکر به آن اضافه کرد.

مورس یکی دیگر از رایج ترین نوشیدنی های روسیه است و در میان کودکان نیز طرفدار دارد.

این نوشیدنی بدون الکل است و اگر هم با الکل مصرف شود دارای مقدار کمی الکل (حدود ۱ درصد) است. از مورس در کوکتل ها (به ترکیب بیش از دو نوشیدنی کوکتل می گویند) برای طعم دهی، مزه دادن و شیرین کردن استفاده می شود.

نوشیدنی های روسیه – مورس - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی های روسیه – مورس

۴ – نوشیدنی های روسیه – ریاژنکا

ریاژنکا یکی از نوشیدنی های روسیه است که شبیه دوغ است و از شیر محلی تهیه می شود و زمان درست شدن آن بین ۶ تا ۸ ساعت روی درجه حرارت پایین است. این نوشیدنی یکی از سالم ترین نوشابه های دنیا محسوب می شود و به افراد مخصوصا کودکانی که از مشکلات گوارشی رنج می برند توصیه می شود. این نوشیدنی در اکثر فروشگاه ها و سوپرمارکت های محلی روسیه پیدا می شود و قابل خریداری است.

نوشیدنی های روسیه – ریاژنکا - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی های روسیه – ریاژنکا

۵- نوشیدنی های روسیه – آبجو روسی

آبجو یکی از نوشیدنی هایی که است که در اکثر کشورها مصرف می شود و طرفداران زیادی دارد. کارخانه های آبجو سازی های زیادی در روسیه (سنت پترزبورگ) وجود دارد و منبع آبجو در روسیه به شمار می آیند و چون این آبجو ها در همین منطقه تولید می شوند بسیار ارزانتر از جاهای دیگر است.

نوشیدنی های روسیه – آبجو روسی - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی های روسیه – آبجو روسی

۶- نوشیدنی های روسیه – چای سیاه و چای آلبالو

روسی ها به نوشیدنی چای علاقه زیادی دارند و این نوشیدنی معروف در هر مکانی از روسیه به راحتی پیدا می شود. در این میان چای سیاه یکی از محبوبترین نوشیدنی های آنها است و معمولا دوست دارند بدون هیچ شکری آن را مصرف کنند. اما آنها همچنین از چای آلبالو نیز لذت می برند و طرفدار آن هستند. این چای کمی ترش مزه است و با لیمو و شکر مصرف می شود.

 نوشیدنی های روسیه – چای سیاه و چای آلبالو - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی های روسیه – چای سیاه و چای آلبالو

۷- نوشیدنی های روسیه – شراب نان

در حالیکه شراب نان شبیه نوشیدنی کواس است ولی کمی از آن متفاوت تر است و تفاوت آن در میزان الکل و چاودار(گیاهی از خانواده گندم) می باشد. طعم و مزه این نوشیدنی شیرین است. این نوشیدنی از دانه های چاودار تخمیر شده تهیه می شود و در بشکه هایی نگهداری می شود تا به شراب نان تبدیل شود.

نوشیدنی های روسیه – شراب نان - دنیای نوشیدنی ها

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی های روسیه – شراب نان

منیع : tripsavvy


شما چه نوشیدنی های می شناسید که در روسیه پرطرفدار هستند؟ سوالات، نظرات و پیشنهادات خود را با کاربرانی دنیای نوشیدنی ها در میان بگذارید. 

لینک کوتاه
3.7/5 ( 3 رای )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *