۸ نوع از نوشیدنی های گرم سالم که برای بدن مفید هستند
آذر ۷, ۱۳۹۷
طرز تهیه ۱۰ نوشیدنی برای مهمانی های کودکان
آذر ۱۲, ۱۳۹۷

با ۶ نوشیدنی کشورهای عربی آشنا شوید

نوشیدنی کشورهای عربی را می شناسید؟

مردم کشورهای عربی علاقه زیادی به نوشیدنی ها، بخصوص نوشیدن چای و درست کردن آن دارند و پذیرایی با چای را نوعی مهمان نوازی و احترام می دانند. از آنجا که ایران در همسایگی کشورهای عربی قرار دارد و همه ساله ایرانیان زیادی به این کشورها مسافرت می کنند، تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی ۶ نوشیدنی کشورهای عربی (مراکش و تونس – مصر – عربستان صعودی – اردن) که طرفداران زیادی دارد اشاره کنیم.

با ۶ نوشیدنی کشورهای عربی که در بین مردم محبوب هستند آشنا شوید:

۱- مراکش و تونس : چای نعناع

نوشیدنی کشورهای عربی - مراکش و تونس : چای نعناع

چای نعناع یکی از سنتی ترین نوشیدنی کشورهای عربی بخصوص مراکش و تونس به شمار می رود. این کشورها معمولا مراسم مذهبی و مهمانی های خود را با نوشیدن چای نعناع آغاز می کنند و اگر مهمان ها این چای را ننوشند نوعی بی احترامی به میزبان محسوب می شود. نوشیدن چای نعناع به دلیل داشتن آنتی اکسیدان آرامش بخش است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

چگونه می توان چای نعناع درست کرد؟

برای درست کردن چای نعناع مراکشی ، نیاز به چای سبز ، برگ های نعناع و مقداری شکر است. همه این مواد را داخل قوری بریزید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید و داخل فنجان بریزید و میل کنید.

۲- مصر : چای کارکده

نوشیدنی کشورهای عربی - مصر : چای کارکده

چای کرکده همان ، چای قرمزی است که از گل هیبیسکوس تهیه می شود و به عنوان یک نوشیدنی در مصر طرفداران زیادی دارد. بستگی به ذایقه ها می تواند به صورت گرم یا سرد سرو شود. چای کرکده بخاطر طعم ترش مزه ای که دارد می تواند همراه با عسل یا شکر تهیه شود. این نوشیدنی با نام های چای ترش ، چای مکه ، چای مالمیر و چای روزل نیز شناخته می شود. چای کرکده برای افرادی که می خواهند فشار خون خود را کاهش دهند مفید است.

چگونه می توان چای کرکده درست کرد؟

کافی است گیاه این چای را از عطاری ها یا فروشگاه ها تهیه کنید و مقداری از آن را داخل قوری بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید.

۳- عربستان سعودی : شامپاین سعودی

نوشیدنی کشورهای عربی - عربستان صعودی : شامپاین سعودی

این نوشیدنی با توجه به ظاهر و نامی که شبیه شامپاین دارد، در واقع حاوی هیچگونه الکی نیست و ترکیبی از میوه های برش داده شده ، آب سیب و آب گازدار است.

چگونه می توان شامپاین سعودی درست کرد؟

در قوری تکه های سیب یا پرتقال و مقداری نعناع بریزید و روی آن آب سیب اضافه کنید و خوب هم بزنید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. موقع سرو کردن این مواد را داخل لیوان ریخته و مقداری یخ و آب گازدار به این مواد اضافه کنید و بالافاصله بنوشید.

۴- لبنان و سوریه : چای یربامیت

نوشیدنی کشورهای عربی - لبنان و سوریه : چای یربامیت

چای یربامیت نوعی از نوشیدنی کشورهای عربی محسوب می شود که از سبزیجات سنتی مانند برگ های خشک شده ی گل همیشه بهار، بلوط سبز پاراگوئه (نوعی گیاه بومی آمریکای جنوبی) تهیه می شود و رویش این گیاه خودرو است یعنی نیاز به کاشت ندارد و خودش رویش می کند. چای یربامیت در رویدادهی اجتماعی نشانه دوستی و پیوند است. انرژی چای یربامیت انرژی مشابه قهوه دارد ولی کافئین کمتری دارد.

چگونه می توان چای یربامیت درست کرد؟

این گیاه را در قوری ریخته و مقداری آب جوش به آن اضافه کنید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید و سپس سرو نمایید.

۵- لبنان و سوریه: آبجو

نوشیدنی کشورهای عربی - لبنان و سوریه: آبجو

اکثر تصورات بر این است که کشورهای عربی از نوشیدنی های الکلی به دلیل حرام بودن مشروبات الکی در دین اسلام استفاده نمی کنند؛ اما برخلاف این تصورات در این کشورها انواع مختلف آبجو تولید و مصرف می شود ولی معمولا حاوی الکل خیلی کمی هستند.

چگونه می توان آبجو با الکل کم درست کرد؟
این نوشیدنی ها معمولا بی رنگ هستند و از انگور تهیه می شوند. کافی آب انگور را با مقداری آب گازدار ترکیب کنید.

۶- اردن : قهوه عربی

نوشیدنی کشورهای عربی - اردن : قهوه عربی

قهوه عربی به عنوان نشانه احترام در جشن ها و مهمانی های عربی سرو می شود. این نوشیدنی منحصرا برای اردن نیست و نوشیدنی کشورهای عربی دیگر نیز محسوب می شود و اکثرا در ماه های رمضان یا عید فطر بیشتر از این نوشیدنی استفاده می کنند. قهوه عربی کمی تلخ است و به همین علت در فنجان های کوچک و همراه با خرما سرو می شود برای خوش بو کردن این نوشیدنی، معمولا از ادویه جات خوش بو مانند هل، دارچین، جوزهندی استفاده می شود.

چگونه می توان یک قهوه عربی درست کرد؟

برای تهیه این نوشیدنی از ظرف های مخصوصی که داله (Dallah) نام دارد استفاده می شود و برای تهیه این نوشیدنی معمولا از حرارت زغال استفاده می کنند. اگر تمایل دارید این نوشیدنی را تهیه کنید و این موارد در دسترس شما نیستند می توانید از قوری استفاده کنید. به این صورت که در قوری مقداری قهوه عربی آسیاب شده بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید. ادویه جات خوشبو مانند هل، دارچین، جوزهندی نیز می توانید به این مواد اضافه کنید. این نوشیدنی را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا روی آن کف کند. سپس شعله را خاموش کرده و این قهوه عربی را در فنجان بریزید و سرو کنید. از عسل یا شکر می توانید برای شیرین کردن این نوشیدنی استفاده کنید.


شما چه نوشیدنی هایی می شناسید که در بین کشورهای عربی محبوب هستند؟ 

لینک کوتاه
3/5 ( 2 رای )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *