آیا نوشیدنی ها و غذاهای معروف عربی را می شناسید؟ - دنیای نوشیدنی ها
آیا نوشیدنی ها و غذاهای معروف عربی را می شناسید؟
بهمن ۲۸, ۱۳۹۷
دنیای نوشیدنی ها - مزایای نوشیدن قهوه - مزایای قهوه - نوشیدن قهوه
۱۵ دلیل برای اینکه چرا نوشیدن قهوه مفید است
اسفند ۱۱, ۱۳۹۷

بهترین نوشیدنی های ایرانی را می شناسید؟

بهترین نوشیدنی های ایرانی را می شناسید؟ - شربت

بهترین نوشیدنی های ایرانی را می شناسید؟

بهترین نوشیدنی های ایرانی

ایران کشوری است که غذاهای متنوعی در مناطق مختلف آن یافت می شود و همین موضوع راجع به نوشیدنی ها هم صدق می کند. نوشیدنی های ایرانی عمدتا حاوی عصاره های گیاهی هستند و تمرکز آنها بر سلامتی است. در ایران در واقع همیشه یک نوشیدنی وجود دارد تا مسائلی مانند بی خوابی، سردر، حالت تهوع، سرگیجه و… را درمان کنید. به طور کلی، نوشیدنی های ایرانی که برای فصل تابستان مناسب و سرد هستند شربت نامیده می شوند، و چای های گیاهی که برای زمستان مناسب هستند، دمنوش نامیده می شود. این نوشیدنی ها در بسیاری از کافه ها، قهوه خانه ها و مکان های دیگر موجود هستند. در این مقاله قصد معرفی برخی از بهترین نوشیدنی های ایرانی را داریم پس با دنیای نوشیدنی ها همراه باشید تا با آنها آشنا شوید.

با ۸ تا از بهترین نوشیدنی های ایرانی آشنا شوید :

۱- شربت سکنجبین

شربت سکنجبین یکی از قدیمی ترین و بهترین نوشیدنی های ایرانی است که برای رفع تشنگی مفید است و این شربت ترکیبی از آب، سرکه، شکر و عصاره نعناع است و طرز تهیه آن به این صورت است که باید ترکیب آب و شکر را روی حرارت قرار دهید تا جوش آید. سپس نعناع و سرکه را به این مواد در حال جوش اضافه کنید. هنگامیکه نوشیدنی غلیظ شد آن را از صافی رد کنید و بگذارید تا خنک شود. شربت سکنجبین در ایران معمولا همراه با کاهو زیاد مصرف می شود.

بهترین نوشیدنی های ایرانی - دنیای نوشیدنی ها - شربت سکنجبین

دنیای نوشیدنی ها – شربت سکنجبین

۲- شربت خاکشیر

شربت خاکشیر یکی از بهترین نوشیدنی های ایرانی است که دارای فواید زیادی از نظر سلامتی برای بدن است و به عنوان یک سم زدایی طبیعی برای کبد و پوست عمل می کند. برای تهیه خاک شیر ابتدا باید دانه های آن را بشورید سپس با آب و شکر و در صورت تمایل گلاب و یخ ترکیب کنید و میل نمایید. این نوشیدنی برای جلوگیری از گرما زدگی در فصل های گرم سال بسیار مناسب است.

بهترین نوشیدنی های ایرانی - دنیای نوشیدنی ها - شریت خاکشیر

دنیای نوشیدنی ها – شربت خاکشیر

۳- شربت تخم شربتی

اگر بخواهید یک نوشیدنی شیرین با طعم لیمو داشته باشید، این شربت انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. شربت تخم شربتی یکی از بهترین نوشیدنی های ایرانی است که بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد. برای تهیه این نوشیدنی کافی است دانه های ریحان، آب لیمو و آب و گلاب را با هم ترکیب کنید. دانه های ریحان هنگامی که به آب اضافه می شوند تبدیل به دانه های ژله مانند می شوند. این دانه ها منبع خوبی از مواد معدنی و ویتامین لازم برای بدن را تامین می کنند و برای کاهش فشار خون بسیار مفید هستند.

بهترین نوشیدنی های ایرانی - دنیای نوشیدنی ها - شریت تخم شربتی

دنیای نوشیدنی ها – شریت تخم شربتی

۴- شربت زعفران

مردم ایران زیاد از زعفران برای طعم دهی و خوشمزگی غذاها و نوشیدنی ها استفاده می کنند. برای تهیه شربت زعفران، ابتدا باید زعفران را با آب جوش ترکیب کنید تا رنگ و طعم آن خارج شود. سپس کمی از این زعفران را با آب سرد و گلاب و دیگر افزودنی هایی که دوست دارید ترکیب کنید و این یکی از بهترین نوشیدنی های ایرانی را سرو کنید.

بهترین نوشیدنی های ایرانی - دنیای نوشیدنی ها - شریت زعفران

دنیای نوشیدنی ها – شریت زعفران

۵- شربت عرق نعناع

انواع دیگری از عصاره های گیاهی وجود دارند که در ایران به عنوان شربت سرو می شوند. یکی از بهترین نوشیدنی های ایرانی که از این نوع هستند، شربت عرق نعناع است. برای تهیه شربت عرق نعناع کافی است عصاره نعناع را با آب و آب لیمو ترکیب کنید و سرو نمایید.

بهترین نوشیدنی های ایرانی - دنیای نوشیدنی ها - شریت عرق نعناع

دنیای نوشیدنی ها – شریت عرق نعناع

۶- چای گیاهی (دمنوش)

چای گیاهی یا همان دمنوش یکی از بهترین نوشیدنی های ایرانی و پرطرفدارترین نوشیدنی ها است. دمنوش ها انواع مختلفی دارند و هر کدام دارای خواص متفاوتی می باشند و اکثر آنها خواص درمانی گیاهی دارند. دمنوش ها در واقع از گل،برگ،ساقه،ریشه یا دانه و اجزای دیگر میوه ها و گیاهان تهیه می شوند و با آب ترکیب می شود و دم می آید و به دمنوش تبدیل می شود. انواع دمنوش در فروشگاه ها و کافی شاپ ها و حتی رستوران ها به راحتی در دسترس هستند.

بهترین نوشیدنی های ایرانی - دنیای نوشیدنی ها - چای گیاهی - دمنوش

دنیای نوشیدنی ها – چای گیاهی – دمنوش

۷- دمنوش گل گاو زبان

دمنوش گل گاو زبان یک گیاه رنگی بنفش است که از قدیم ها به دلیل اثر آرام بخشی که داشت در تهیه نوشیدنی ها استفاده می شد و هم اکنون نیز به عنوان یکی از بهترین نوشیدنی های ایرانی استفاده می شود. همچنین اعتقاد بر این است که این گیاه دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد اسهالی دارد. طعم این دمنوش کمی ترش است به همین دلیل بعضی از افراد مواد غذایی اضافی مانند آهک به آن اضافه می کنند.

بهترین نوشیدنی های ایرانی - دنیای نوشیدنی ها - دمنوش گل گاو زبان

دنیای نوشیدنی ها – دمنوش گل گاو زبان

۸- دمنوش گل محمدی (گل رز)

دمنوش گل محمدی یا گل رز یکی از معروفترین دمنوش ها و جزء بهترین نوشیدنی های ایرانی است و به عنوان یک مواد اصلی در تهیه انواع نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه به دلیل اثر آرام بخشی که دارد، در طب ایرانی زیاد بکار می رود و همچنین در تهیه غذاها بسیار محبوب و از آن استفاده می شود.

بهترین نوشیدنی های ایرانی - دنیای نوشیدنی ها - دمنوش گل محمدی - گل رز

دنیای نوشیدنی ها – دمنوش گل محمدی – گل رز

منبع : eavartravel


شما از چه نوشیدنی هایی بیشتر استفاده می کنید؟ نظرات، سوالات و پیشنهادات خود را با کاربران دنیای نوشیدنی ها در میان بگذارید.

لینک کوتاه
5/5 ( 2 رای )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *