دنیای نوشیدنی ها - بهترین نوشیدنی های آفریقای جنوبی - نوشیدنی های الکلی - نوشیدنی های غیر الکلی
بهترین نوشیدنی های آفریقای جنوبی را می شناسید؟
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۸
دنیای نوشیدنی ها - بهترین نوشیدنی های هندی سنتی برای تابستان
آشنایی با بهترین نوشیدنی های هندی سنتی برای تابستان
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۸

معرفی ۱۰ نوشیدنی کوکتل آسیایی خوشمزه مناسب مهمانی ها

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی کوکتل آسیایی - مهمانی

دنیای نوشیدنی ها - معرفی ۱۰ نوشیدنی کوکتل آسیایی خوشمزه مناسب مهمانی ها

از میان نوشیدنی هایی که براحتی می توانید آنها را در خانه تهیه کنید کوکتل ها هستند، کوکتل ها از ترکیب چند آبمیوه تهیه می شوند و دو نوع اند : کوکتل های الکلی و کوکتل های غیرالکلی که به این نوع موکتل نیز می گویند. در واقع نوشیدنی هایی که در کافی شاپ ها و یا در فروشگاه ها به صورت بسته بندی وجود دارند همگی موکتل هستند. خب شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که کوکتل ها را چطوری می توانیم در خانه تهیه کنیم و برای درست کردن آنها از چه موادی می توانیم استفاده کنیم تا از آنها برای پذیرایی مهمان ها استفاده کنیم؟ ما در این مقاله می خواهیم شما را با ۱۰ نوشیدنی کوکتل آسیایی که معروف هستند آشنا کنیم. با دنیای نوشیدنی ها همراه باشید.

با این ۱۰ نوشیدنی کوکتل آسیایی معروف آشنا شوید:

۱- نوشیدنی بجینگ بلینی

نوشیدنی بجینگ بلینی یک نوشیدنی کوکتل آسیایی الکلی می باشد که از بازی های المپیک تابستانی ۲۰۰۸ بجینگ الهام گرفته است. در واقع این نوشیدنی از مخلوط کردن بلینی که یکی از نوشیدنی های سنتی است همراه با هلو و لیکور تهیه می شود. لیکور (Liqueur) یک نوشیدنی الکلی شیرین است که با روش تقطیری تهیه می شود و در تهیه آن از میوه ها، گیاهان دارویی، ادویه، گل و شکر استفاده می شود.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی بجینگ بلینی - نوشیدنی کوکتل آسیایی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی بجینگ بلینی

۲- نوشیدنی مارگاریتا انبه

نوشیدنی مارگاریتا انبه یک نوشیدنی کوکتل آسیایی است که مواد اصلی آن انبه می باشد. در واقع این نوشیدنی از سه مواد ساده انبه یا آب انبه، برش های لیمو برای طعم دادن و تزئین (به صورت برش های گرد گرد) و مقداری آب  تشکیل می شود. کافی است این مواد را در مخلوط کن با هم مخلوط کنید و در نهایت برای سرو کردن داخل لیوان ها یخ بریزید و از مهمان هایتان پذیرایی کنید.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی مارگاریتا انبه - نوشیدنی کوکتل آسیایی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی مارگاریتا انبه

۳- نوشیدنی لوتوس قرمز

لوتوس یک میوه شیرین با ارزش غذایی بالا در چین است که حاوی پروتئین، ویتامین و عناصر مغذی دیگر است و خاصیت ضد سرطانی است. این میوه عطر تندی دارد و قرمز رنگ است که باید پوست کنده شود و مثل انگور داخلش دانه دارد. برای تهیه این نوشیدنی کوکتل آسیایی می توانید دانه های لوتوس را با آب و شکر مخلوط کنید و همراه یخ سرو نمایید.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی لوتوس قرمز - نوشیدنی کوکتل آسیایی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی لوتوس قرمز

۴- نوشیدنی کوکتل انبه ادویه دار

این کوکتل ادویه دار از تکه های انبه، آب انبه، نکتار آگاوه، وودکا، فلفل تند (به مقدار خیلی کم) تهیه می شود. برای تهیه این نوشیدنی کافی است این مواد را با هم ترکیب کنید. مزه این نوشیدنی تند و شیرین می شود.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی کوکتل انبه ادویه دار - نوشیدنی کوکتل آسیایی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی کوکتل انبه ادویه دار

۵- نوشیدنی کوکتل لوسی

 لوسی نوعی میوه شبیه انگور است که ابتدا باید پوست آن را کند و دانه های داخل آن را جدا کرد. برای تهیه نوشیدنی از آن می توانید این میوه را با شکر، لیمو (برای طعم دهی و مزه دار کردن)، وودکا با طعم گلابی مخلوط کنید که طعم و عطر خوبی دارد و بسیار خوشمزه است. برای خوش طعم کردن این نوشیدنی می توانید از تکه های گلابی و یخ استفاده نمایید.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی کوکتل لوسی - نوشیدنی کوکتل آسیایی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی کوکتل لوسی

۶- نوشیدنی کوکتل لچینی (Litchini)

این کوکتل خوش طعم و معطر را می توانید با لچینی، وودکا میوه ای، کنیاک، لوسی، نکتار آگاوه و آب هلو تهیه کنید. طعم این نوشیدنی شیرین است و رنگ آن تقریبا صورتی می باشد. برای تزئین می توانید از یک لوسی استفاده کنید.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی کوکتل لچینی - نوشیدنی کوکتل آسیایی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی کوکتل لچینی

۷- نوشیدنی کوکتل سنگاپوری

این کوکتل در اوایل دهه ۱۹۰۰ در سنگاپور ابداع شد ولی از آن موقع تابحال تغییرات زیادی پیدا کرده است. این نوشیدنی را می توانید با آمیوه های مختلف مانند آبلیمو، آب گوجه فرنگی، آب آناناس تهیه کنید. طعم این نوشیدنی شیرین است و می توانید از آن با مهمان هایتان پذیرایی کنید.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی کوکتل سنگاپوری - نوشیدنی کوکتل آسیایی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی کوکتل سنگاپوری

۸- نوشیدنی کوکتل آسیایی مای تای

این نوشیدنی از ترکیب رام سفید، آبلیمو، آب پرتقال و نوعی شیرین کننده مثل عسل یا شکر تهیه می شود. برای تزئین می توانید از برگ های نعناع و لیمو های برش زده استفاده کنید. این نوشیدنی یکی از نوشیدنی هایی است که براحتی می توانید در خانه آن را تهیه کنید و از مهمان هایتان پذیرایی کنید.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی کوکتل مای تای - نوشیدنی کوکتل آسیایی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی کوکتل مای تای

۹- نوشیدنی کوکتل یخ زده چی چی 

این نوشیدنی از آناناس و نارگیل و وودکا تهیه می شود و یک نوشیدنی کوکتل آسیایی منجمد شبیه پیناکولادا می شود. می توانید از مهمان هایتان بجای استفاده از یک نوشیدنی معمولی از این نوشیدنی بسیار شیک و در عین حال بسیار خوشمزه استفاده کنید. برای تزئین می توانید از تکه های آناناس و تمشک استفاده کنید.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی کوکتل یخ زده چی چی - نوشیدنی کوکتل آسیایی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی کوکتل یخ زده چی چی

۱۰- نوشیدنی کوکتل دریای آبی

این نوشیدنی از آب گازدار (سودا)، لیکور و لوسی تهیه می شود و از نظر ظاهری شبیه دریا می ماند و بسیار زیباست . برای تزئین می توانید لیمو را به صورت گرد گرد و نازک برش بزنید و روی این نوشیدنی بگذارید.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی کوکتل دریای آبی- نوشیدنی کوکتل آسیایی

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی کوکتل دریای آبی

منبع : thespruceeats


امیدواریم این مقاله مورد پسند شما واقع شده باشد. سوال یا ایده های جدیدی در رابطه با این نوع نوشیدنی ها دارید؟ سوالات و نظرات خود را با کاربران دنیای نوشیدنی ها زیر همین پست در میان بگذارید.

 

لینک کوتاه
3/5 ( 6 رای )

1 دیدگاه

  1. ایلیا مظفری گفت:

    ما دنبال بدون الکلیم نه الکل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *