بهترین نوشیدنی های ایرانی را می شناسید؟ - شربت
بهترین نوشیدنی های ایرانی را می شناسید؟
اسفند ۶, ۱۳۹۷
دنیای نوشیدنی ها - نکات مهم درباره قهوه برای بهتر به عمل آوردن آن
نکات مهم درباره قهوه برای به عمل آوردن بهتر آن
اسفند ۱۸, ۱۳۹۷

۱۵ دلیل برای اینکه چرا نوشیدن قهوه مفید است

دنیای نوشیدنی ها - مزایای نوشیدن قهوه - مزایای قهوه - نوشیدن قهوه

دنیای نوشیدنی ها - مزایای نوشیدن قهوه

مزایای نوشیدن قهوه چیست ؟

نوشیدن قهوه یکی از پرطرفدارترین سرگرمی های افراد هنگامی که دور هم جمع می شوند یا در واقع یکی از نوشیدنی های خوشمزه در وعده های غذایی است. قهوه به دلیل داشتن کافئین خواص زیادی دارد. همچنین دانه های قهوه حاوی آنتی اکسیدان است که این آنتی اکسیدان برای بدن مفید هستند. احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده که مزایای نوشیدن قهوه بیشتر است یا معایب آن بیشتر است؟ برای پاسخگویی به این سوال باید گفت مصرف هر چیزی به صورت زیاد می تواند می تواند ضرر داشته باشد و قهوه هم از این موضوع مستثنا نیست و اگر زیاد مصرف شود می توان برای بدن ضرر داشته باشد. در این مقاله می خواهیم شما را با مزایای نوشیدن قهوه آشنا کنیم. با دنیای نوشیدنی ها همراه باشید.

در اینجا با ۱۵ دلیل از مزایای نوشیدن قهوه آشنا خواهید شد:

۱- اگر می خواهید وزن کم کنید

اولین دلیل نوشیدن قهوه ، کاهش وزن است ؛ قهوه دارای کافئین است و متابولیسم و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و به خودی خود باعث کم اشتهایی و کاهش وزن می شود. البته در صورتی که این مورد درست است که قهوه را بدون شکر و یا خامه و همچنین شیر کم چرب بنوشید و از خوردن کالری اضافی پرهیز کنید.

دنیای نوشیدنی ها - کاهش وزن - مزایای نوشیدن قهوه

دنیای نوشیدنی ها – کاهش وزن

۲- اگر رفلاکس معده دارید

دومین دلیل نوشیدن قهوه ، کاهش رفلاکس معده است ؛ در کل نوشیدن قهوه در حالت طبیعی اسیدی است و باعث تشدید رفلاکس معده می شود ولی اگر جز، طرفداران قهوه هستید می توانید از قهوه های تیره تر ، قهوه با اسیدیته کمتر ، نمک برای درست کردن قهوه خود استفاده کنید و همچنان بدون اینکه نگران چیزی باشید از نوشیدن قهوه خود لذت ببرید.

دنیای نوشیدنی ها - کاهش رفلاکس معده - مزایای نوشیدن قهوه

دنیای نوشیدنی ها – کاهش رفلاکس معده

۳- اگر مینای دندان ضعیف دارید

سومین دلیل نوشیدن قهوه ، محافظت از دندان ها است ؛ پوسیدگی دندان یکی از مواردی است که خیلی از افراد قهوه دوست نگران این قضیه هستند که قهوه روی دندان آنها تاثیر منفی بگذارد ولی از نظر علمی خلاف این قضیه اثبات شده است و نوشیدن یک الی دو فنجان قهوه در روز نه تنها تاثیر منفی روی دندان ها ندارد بلکه بخاطر وجود یک ماده شیمیایی به عنوان یک سپر برای محافظت از دندان ها در مقابل باکتری ها عمل می کند.

دنیای نوشیدنی ها - محافظت از دندان ها - مزایای نوشیدن قهوه

دنیای نوشیدنی ها – محافظت از دندان ها

۴- اگر کلسترل بالا دارید

چهارمین دلیل نوشیدن قهوه ، کاهش کلسترول است ؛ خیلی از افراد عادت دارند صبحانه خود را با قهوه آغاز کنند ولی همیشه نگران این موضوع هستند که کلسترول خونشان افزایش یابد! ولی این مورد مربوط به افرادی می شود که در روز حداقل ۶ فنجان قهوه مصرف می کنند. بنابراین برای نوشیدن قهوه با کلسترول کمتر باید از قهوه صاف شده استفاده کرد. قهوه صاف شده تمام مواردی که باعث می شود تا قهوه معمولی باعث افزایش کلسترول شود را از قهوه دور کند و افراد می توانند راحت و بدون دغدغه قهوه خود را بنوشند.

دنیای نوشیدنی ها - کاهش کلسترول - مزایای نوشیدن قهوه

دنیای نوشیدنی ها – کاهش کلسترول

۵- اگر نگران چین و چروک هستید

پنجمین دلیل نوشیدن قهوه ، کاهش چین و چروک است ؛ چین و چروک معمولا حاکی از این موضوع است که فرد مدت طولانی زندگی کرده است. اگر می خواهید روند سرعت چین و چروک در پوست را کاهش دهید نوشیدن قهوه را فراموش نکنید. نوشیدن قهوه حاوی آنتی اکسیدان است و و روند پیری را به تعویق میندازد.

دنیای نوشیدنی ها - کاهش چین و چروک - مزایای نوشیدن قهوه

دنیای نوشیدنی ها – کاهش چین و چروک

۶- اگر برای به خواب رفتن مشکل دارید

ششمین دلیل نوشیدن قهوه ، زود به خواب رفتن است ؛ این موضوع در صورتی صدق می کند که حداقل ۷ ساعت قبل از خواب رفتن قهوه مصرف شود زیرا تحقیقات علمی نشان داده است که قهوه دارای کافئین است و به مدت ۷ ساعت طول می کشد تا کافئین از بدن خارج شود. بنابراین به طور معمول مصرف قهوه بعد از حداقل ۷ ساعت مصرف قبل از خواب باعث می شود تا راحت به خواب روید.

دنیای نوشیدنی ها - زود به خواب رفتن - مزایای نوشیدن قهوه

دنیای نوشیدنی ها – زود به خواب رفتن

۷- اگر نگران پروستات خود هستید

هفتمین دلیل نوشیدن قهوه ، کاهش ابتلا به بیماری پروستات است ؛ قهوه های مختلفی وجود دارند که به درمان پروستات کمک می کنند که باید با این نوع قهوه ها که بر روی سلامتی پروستات شما تاثیر می گذارند آشنایی داشته باشید. در واقع قهوه هرچی تیره تر باشد دارای مواد مغذی و آنتی اکسیدان های بیشتری است و خطر ابتلا به سرطان را تا ۶۰ درصد کاهش می دهد.

دنیای نوشیدنی ها - کاهش ابتلا به پروستات - مزایای نوشیدن قهوه

دنیای نوشیدنی ها – کاهش ابتلا به پروستات

۸- اگر سابقه خانوادگی برای بیماری های قلبی دارید

هشتمین دلیل نوشیدن قهوه ، کاهش ابتلا به بیماری های قلبی است ؛ اگر بیماری قلبی در خانواده شما یک روند ژنتیکی رایج است، برای پیشگیری از آن و داشتن قلبی سالم قهوه مصرف کنید. زیرا نوشیدن قهوه خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد و فشار خون تان را تنظیم می کند.

دنیای نوشیدنی ها - کاهش ابتلا به بیماری های قلبی - مزایای نوشیدن قهوه

دنیای نوشیدنی ها – کاهش ابتلا به بیماری های قلبی

۹- اگر نمی خواهید حافظه ی خود را از دست دهید

نهمین دلیل نوشیدن قهوه ، افزایش حافظه است ؛ قهوه تیره نسبت به قهوه معمولی منبعی از آنتی اکسیدان ها است و آنتی اکسیدان خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد.

دنیای نوشیدنی ها - افزایش حافظه - مزایای نوشیدن قهوه

دنیای نوشیدنی ها – افزایش حافظه

۱۰- اگر می خواهید خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهید

دهمین دلیل نوشیدن قهوه ، کاهش ابتلا به سرطان روده بزرگ است ؛ مصرف نوشیدن قهوه روزانه به شما کمک می کند تا از مبتلا شدن به این بیماری پیشگیری کنید. بدین منظور بهتر است قهوه روشن تر مصرف کنید مانند قهوه آمریکایی یا قهوه فرانسوی زیرا این قهوه ها حاوی ترکیباتی برای مبارزه و پیشگیری با سرطان هستند.

دنیای نوشیدنی ها - کاهش ابتلا به سرطان روده بزرگ - مزایای نوشیدن قهوه

دنیای نوشیدنی ها – کاهش ابتلا به سرطان روده بزرگ

۱۱- اگر می خواهید خطر ابتلا به بیماری های کبد را کاهش دهید

یازدهمین دلیل نوشیدن قهوه ،کاهش ابتلا به بیماری های کبد (PSC) است ؛ قهوه به عنوان یک منبع عالی برای بدن شماست و نوشیدن یک الی دو فنجان قهوه در روز به بدن شما کمک می کند تا احتمال شانس PSC تا ۶۶ درصد کاهش یابد.

دنیای نوشیدنی ها - کاهش ابتلا به بیماری های کبد - مزایای نوشیدن قهوه

دنیای نوشیدنی ها – کاهش ابتلا به بیماری های کبد

۱۲- اگر می خواهید خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهید

دوازدهمین دلیل نوشیدن قهوه ،کاهش ابتلا به دیابت نوع ۲ است ؛ دیابت نوع ۲ دارای علت های زیادی است و مصرف قهوه روزانه باعث کاهش ابتلا به دیابت نوع ۲ می شود در صورتیکه هیچ مواد قندی به آن اضافه نشده باشد. افرادی که در روز یک الی دو فنجان قهوه مصرف می کنند درو اقع توانسته اند جایگزینی برای تزریق انسولین پیدا کنند.

دنیای نوشیدنی ها - کاهش ابتلا به بیماری دیابت نوع 2- مزایای نوشیدن قهوه

دنیای نوشیدنی ها – کاهش ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲

۱۳- اگر می خواهید اثر کافئین را افزایش دهید

سیزدهمین دلیل نوشیدن قهوه ، افزایش اثر کافئین است ؛ اکثر افراد معمولا قهوه را صبح ها با معده خالی مصرف می کنند تا خواب از سر آنها بپرد دلیل این امر این است که کافئین باعث آزاد شدن گلوکز می شود و به انرژی تبدیل می شود و باعث می شود انسولین افزایش یابد تا خواب از سر بپرد و ما بیدار بمانیم و زمانیکه این انسولین کاهش می یابد دوباره خواب به سراغ شما می آید و خسته می شوید. پس بجای اینکه قهوه را با معده خالی صبحانه بخورید آن را همراه با یک صبحانه مکمل بخورید تا سرعت کم شدن انسولین کاهش یابد و اثر کافئین طولانی تر شود.

دنیای نوشیدنی ها - افزایش اثر کافئین - مزایای نوشیدن قهوه

دنیای نوشیدنی ها – افزایش اثر کافئین

۱۴- اگر می خواهید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

چهاردهمین دلیل نوشیدن قهوه ، افزایش سیستم ایمنی بدن است ؛ قهوه یک نوشیدنی داغ پر خاصیت است که با اضافه کردن یک الی دو قاشق چایخوری روغن نارگیل به آن می توانید روزانه سیستم ایمنی بدن خود را افزایش دهید. همچنین باعث می شود تا طعم قهوه خوشمزه تر شود و ماده ای که در آن وجود دارد باعث درمان آنفولانزا و سرماخوردگی می شود.

دنیای نوشیدنی ها - افزایش سیستم ایمنی بدن - مزایای نوشیدن قهوه

دنیای نوشیدنی ها – افزایش سیستم ایمنی بدن

۱۵- اگر می خواهید سلامت بمانید 

پانزدهمین دلیل نوشیدن قهوه ، سلامت ماندن است ؛ خیلی افراد موقع خریدن قهوه از فروشگاه ها به برند و علائم تجاری قهوه توجه نمی کنند ولی باید به این نکات توجه کرد تا از مزایای نوشیدن قهوه بر سلامتی برخوردار شد.

دنیای نوشیدنی ها - سلامت ماندن - مزایای نوشیدن قهوه

دنیای نوشیدنی ها – سلامت ماندن

منبع : forkly


پست مرتبط : ۲۰ مورد از خواص قهوه بر سلامتی که نمی دانید!


از مزایای دیگر نوشیدن قهوه دیگر به چه مواردی می توان اشاره نمود؟ پاسخ خود را برای کاربران دیگر دنیای نوشیدنی ها در میان بگذارید. 

لینک کوتاه
5/5 ( 1 رای )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *