دنیای نوشیدنی ها - مزایای نوشیدن قهوه - مزایای قهوه - نوشیدن قهوه
۱۵ دلیل برای اینکه چرا نوشیدن قهوه مفید است
اسفند ۱۱, ۱۳۹۷
طرز تهیه نوشیدنی های روز شکرگزاری – تنکس گیوینگ
فروردین ۵, ۱۳۹۸

نکات مهم درباره قهوه برای به عمل آوردن بهتر آن

دنیای نوشیدنی ها - نکات مهم درباره قهوه برای بهتر به عمل آوردن آن

دنیای نوشیدنی ها - نکات مهم درباره قهوه

نکات مهم درباره قهوه ای خوشمزه چه مواردی هستند؟

نوشیدن قهوه یکی از پرطرفدار ترین نوشیدنی ها بعد از آب است که افراد زیادی به نوشیدن آن عادت دارند و همچنین باعث می شود تا دورهمی ها لذت بخش تر برگزار شود در نتیجه اگر قهوه خوب به عمل آید می تواند یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی هایی باشد که در همه جای دنیا طرفداران زیادی دارد. با دنیای نوشیدنی ها همراه باشید تا با نکات مهم درباره قهوه آشنا شوید و قهوه ای بهتر به عمل آورید.

با این نکات مهم درباره قهوه آشنا شوید :

۱- از دانه های قهوه ای که با کیفیت هستند استفاده کنید

یکی از نکات مهم درباره قهوه استفاده از قهوه باکیفیت است. ممکن است از یک نوع قهوه سالها استفاده کرده باشید ولی بهتر است در فروشگاه های مواد غذایی یا کافی شاپ ها دنبال یک قهوه عالی و باکیفیت بگردید و کشفش کنید. دانه های خرد شده قهوه دارای برندهای زیادی هستند و اگر دنبال برند خاصی نمی گردید به راحتی و با هزینه کم می توانید بهترین قهوه و با کیفیت ترین را پیدا کنید.

دنیای نوشیدنی ها - استفاده از دانه های قهوه با کیفیت - نکات مهم درباره قهوه

دنیای نوشیدنی ها – استفاده از دانه های قهوه با کیفیت

۲- قهوه ها را در جای مناسب نگهداری کنید

هنگامیکه قهوه می خرید و آن را به خانه می آورید، باید آنها را در محل مناسبی نگهداری کنید یعنی فضایی که قهوه در آن نگهداری می شود باید مکانی سرد، در بسته و تاریک و خشک باشد نه در فریز ! اگر برای نگهداری قهوه از ظرف های شیشه ای استفاده می کنید بهتر آن را از گرما دور نگه دارید.

دنیای نوشیدنی ها - نگهداری از قهوه ها در جای مناسب - نکات مهم درباره قهوه

دنیای نوشیدنی ها – نگهداری از قهوه ها در جای مناسب

۳- دانه های قهوه را اندازه گیری کنید

یکی دیگر از نکات مهم درباره قهوه اندازه گیری مقدار قهوه است. برای درست کردن قهوه از دانه های قهوه و آب باید به نسبت خاصی استفاده کرد. معمولا برای هر قاشق غذاخوری قهوه یک فنجان آب مورد نیاز است. برای اینکه بتوانید این نسبت را خوب اندازه گیری کنید می توانید از ترازو آشپزخانه استفاده کنید.

دنیای نوشیدنی ها - اندازه گیری دانه های قهوه - نکات مهم درباره قهوه

دنیای نوشیدنی ها – اندازه گیر دانه های قهوه

۴- از قهوه جوش مناسب استفاده کنید

قهوه جوش های مختلفی برای اینکار وجود دارند بعضی از قهوه جوش ها الکتریکی هستند و دانه های قهوه را به طورر خودکار به همان اندازه ای که می خواهید و برای آن تنظیم کرده اید دم می آورند. مهم این است که شما با کدام قهوه جوش راحت هستید و با آن راحت کار می کنید.

دنیای نوشیدنی ها - استفاده از قهوه جوش مناسب - نکات مهم درباره قهوه

دنیای نوشیدنی ها – استفاده از قهوه جوش مناسب

۵- از آب مناسب برای دم کردن قهوه استفاده کنید

یکی از نکات مهم درباره قهوه تهیه آب مناسب است. تهیه کردن قهوه، چیزی بجز تهیه آب و دانه های قهوه نیست و آبی که باعث می شود تا قهوه خوبتر دم بیاید بهتر است آب سرد و تمیزی باشد. منظور از تمیز بودن این است که بهتر است از آب تصفیه شده بجای آب معمولی استفاده شود و استفاده از آب تصفیه باعث می شود تا قهوه طعم بهتری به خود بگیرد.

دنیای نوشیدنی ها - استفاده از آب مناسب - نکات مهم درباره قهوه

دنیای نوشیدنی ها – استفاده از آب مناسب


بیشتر بدانید : ۲۰ مورد از خواص قهوه بر سلامتی که نمی دانید!


۶- سعی کنید تا قهوه را با روش های مختلف دم کنید

روش های زیادی برای دم کردن یک فنجان قهوه وجود دارد و شما مجبور نیستید تا حتما از دستگاه های سنتی برای دم کردن قهوه استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید از اسپرسو ساز گازی مثل موکاپات و ایروپرس ها که گزینه های خوبی برای دم کردن قهوه هستند استفاده کنید.

دم کردن قهوه به این صورت ممکن است زمان بیشتری صرف کند ولی قهوه ای که از این روش تهیه می شود طعم بسیار خوبی خواهد داشت و ارزش صرف کردن زمان را دارد و اگر آشپزخانه کوچکی نیز دارید این دستگاه ها می توانند گزینه های خوبی باشند.

دنیای نوشیدنی ها - استفاده از روش های مختلف دم کردن قهوه - نکات مهم درباره قهوه

دنیای نوشیدنی ها – استفاده از روش های مختلف دم کردن قهوه

۷- تجهیزات مورد استفاده برای تهیه قهوه را تمیز کنید

یکی از نکات مهم درباره قهوه این است که بهتر است هربار که از دستگاه های قهوه ساز استفاده می کنید آنها را شستشو دهید زیرا قهوه ی باقی مانده در آنها طعم قهوه ی جدیدی که در حال درست کردن آن هستید را عوض و بد می کند. توصیه می شود این دستگاه ها را هفته ای یه بار در ظرفشویی بندازید. برای اینکه داخل این دستگاه ها بهتر شسته شود و رنگهای قهوه از آن کاملا پاک شود می توانید دستگاه ها را با مقدار کمی سرکه بشورید و چندین بار آن را شستشو دهید تا بوی سرکه از بین برود.

دنیای نوشیدنی ها - تمیز کردن تجهیزات - نکات مهم درباره قهوه

دنیای نوشیدنی ها – تمیز کردن تجهیزات

۸- قهوه های قدیمی و کهنه جوش را نخورید

قهوه ای که زیاد تلخ می شود و یا می سوزد نتیجه استفاده از قهوه های قدیمی است که حداقل یکبار قبلا دم و استفاده شده است و یا دوباره در مایکروویو گرم شده است. اگر می خواهید از نوشیدن قهوه لذت ببرید باید به این نکات مهم درباره قهوه توجه کنید و از قهوه تازه استفاده کنید ولی اگر می خواهید از آن دوباره استفاده کنید بهتر است آن را در ظرفی بریزید و در یخچال نگهداری کنید و قهوه سرد بخورید تا اینکه دوباره آن را به صورت تلخ و سوخته بخورید.

دنیای نوشیدنی ها - پرهیز استفاده از قهوه های کهنه جوش - نکات مهم درباره قهوه

دنیای نوشیدنی ها – پرهیز استفاده از قهوه های کهنه جوش

۹- قهوه را با مقداری شیر و خامه بخورید

هر فنجان قهوه را می توانید همراه با شیر و خامه بخورید. خیلی از افراد به این اعتقاد دارند که قهوه ی خوب نیاز به خوردن چیزی همراه آن ندارد ولی شما می توانید هر چیزی را همراه قهوه بخورید تا لذت بخش تر شود. همچنین بجای شیر و خامه می توانید از کره نیز استفاده کنید!

دارچین نیز یک جایگزین عالی بجای شکر می تواند باشد. در واقع می توانید در هر فنجان قهوه یک قاشق غذاخوری شیر و شکر اضافه کنید و از آن لذت ببرید. همه اینها بستگی به ذائقه شما دارد که دوست دارید قهوه را با چه چیزهایی بنوشید.

دنیای نوشیدنی ها - مصرف شیر و خامه - نکات مهم درباره قهوه

دنیای نوشیدنی ها – مصرف شیر و خامه

۱۰- درباره درست کردن قهوه در کافی شاپ ها بیشتر بدانید

اگر در کافی شاپ ها و مغازه هایی که نوشیدنی درست می کنند دنبال این باشید که چگونه قهوه های خوشمزه و تزئین شده درست می کنند به این نتیجه خواهید رسید که کار دشواری انجام نمی دهند و شما هم می توانید همین کارها را در خانه انجام دهید و قهوه خوشمزه و تزئین شده درست کنید.
به عنوان مثال درست کردن لاته (ترکیب شیر و قهوه) نیاز به شیر کف کرده، قابلمه و ابزاری برای همزدن دارد. یا یک کافه آمریکایی می تواند با یک ظرف اسپرسوساز گازی و یک قوری آب ساخته می شود.

در نتیجه این نوشیدنی ها خیلی ساده تر از آن چیزی هستند که شما فکر می کنید سخت باشند و هنگامیکه به درست کردن آنها پی بردید برایتان آسان می شود و از درست کردن آنها لذت خواهید برد و پول زیادی را نیز بجای صرف کردن در کافی شاپ ها برای خرید قهوه خواهید صرفه جویی کرد.

دنیای نوشیدنی ها - استفاده از طرز تهیه قهوه کافی شاپ ها - نکات مهم درباره قهوه

دنیای نوشیدنی ها – اطلاع ار طرز تهیه قهوه کافی شاپ ها

منبع: thespruceeats


سخن آخر : با دانستن این نکات مهم درباره قهوه می توانید ازین به بعد از نوشیدن قهوه ای با کیفیت و خوشمزه لذت ببرید.


نظرات، ایده ها و سوالات خود را با کاربران دنیای نوشیدنی ها زیر هیمن پست در میان بگذارید.

 

لینک کوتاه
5/5 ( 1 رای )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *