دنیای نوشیدنی ها - انواع نوشیدنی های گرم کافی شاپ را می شناسید؟
انواع نوشیدنی های گرم کافی شاپ را می شناسید؟
تیر ۴, ۱۳۹۸
دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های خنک تابستانی
طرز تهیه ۵ تا از نوشیدنی های خنک تابستانی
مرداد ۵, ۱۳۹۸

نوشیدنی های معروف اروپایی را می شناسید؟

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های معروف اروپایی

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های معروف اروپایی

با ۸ نوع از نوشیدنی های معروف اروپایی آشنا شوید

همانطور که می دانید اروپایی ها از نوشیدنی های الکلی زیادی مانند آبجو، شراب و… در مهمانی ها، مراسم ها، کافه ها و جاهای مختلف سرو می کنند. ولی سوال اینجاست که آیا همه نوشیدنی هایی که در این کشورها سرو می شود حاوی الکل هستند؟ نظر شما چیست؟ آیا نوشیدنی هایی را می شناسید که غیرالکلی باشند و به روش سنتی تهیه شده باشند؟ اگر جواب این سوال را نمی دانید نگران نباشید؛ در این مقاله از دنیای نوشیدنی ها می خواهیم شما را با نوشیدنی های معروف اروپایی آشنا کنیم. با ماه همراه باشید…


در اینجا به معرفی نوشیدنی های اروپایی که غیر الکلی هستند می پردازیم :

۱- فاسبراز : نوشیدنی آلمانی

فاسبراز (Fassbrause) یکی از نوشیدنی های معروف اروپایی غیرالکلی سنتی است که از سال ۱۹۰۸در برلین آلمان تولید می شود. این نوشیدنی از میوه ها (معمولا سیب) ، گیاهان، ادویه جات و عصاره مالت (بجای الکل) استفاده می شود و در واقع نوعی آبجو محسوب می شود و در آلمان طرفداران زیادی دارد. انواع دیگری از این نوشیدنی هم وجود دارند که حاوی الکل هستند و در فروشگاه ها با مارک های مختلفی به فروش می رسد.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های معروف اروپایی - فاسبراز : نوشیدنی آلمانی

دنیای نوشیدنی ها – فاسبراز : نوشیدنی آلمانی


۲- کواس : نوشیدنی لهستانی

کواس (Kwas) نه تنها جزء نوشیدنی های معروف در لهستان به شمار می آید، بلکه در سراسر اروپا شرقی نیر محبوبیت دارد و یکی از نوشیدنی های غیرالکلی است که از قرن دهم میلادی  در میان دهقانان لهستانی شناخته شده بود . البته ممکن است خیلی از افراد کواس را با الکل بنوشند که باز هم در اینصورت مقدار الکل استفاده شده در آن بسیار کم است.

کواس یک نوشیدنی گازدار شبیه ماء الشعیر است که به نوشابه روسی یا کٌلای روسی نیز معروف است و از تخمیر نان و گندم بدست می آید. مزه ی آن شبیه آبغوره و کمی شیرین است.

کواس نه تنها یکی از نوشیدنی های معروف اروپایی محسوب می شود بلکه آن را در بسیاری از غذاهای خود نیز می ریزند و منبعی سالم برای انژی به شمار می آید. کواس همچنین به عنوان یک پیش غذای اشتها آور نیز مصرف می شود و دارای خواص زیادی است.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های معروف اروپایی - کواس : نوشیدنی لهستانی

دنیای نوشیدنی ها – کواس : نوشیدنی لهستانی


۳- هورچاتا : نوشیدنی اسپانیایی

هورچاتا (Horchata) به یکی از نوشیدنی های سنتی غیرالکلی مکزیکی معروف است ولی در اصل برای والنسیا اسپانیا است. این نوشیدنی از برنج کوبیده شده و آب گرم تهیه می شود و با یخ سرو می شود. برای شیرین کردن آن از شکر استفاده می شود و نوشیدن آن برای دورهمی های دوستانه در فصل تابستان لذت بخش است.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های معروف اروپایی - هورچاتا : نوشیدنی اسپانیایی

دنیای نوشیدنی ها – هورچاتا : نوشیدنی اسپانیایی


۴- مورس : نوشیدنی روسیه ای

مورس (Mors) به عنوان یکی از قدیمی ترین نوشیدنی های میوه ای در روسیه محسوب می شود. نوشیدنی معروف اروپایی مورس از جوشاندن میوه هایی مثل توت فرنگی، زغال اخته (کرنبری)، توت وحشی و میوه های دیگر، شکر و آب تهیه می شود. البته ممکنه طرز تهبه آن در جاهای مختلف متفاوت باشد.

این نوشیدنی بدون الکل است و اگر هم با الکل مصرف شود دارای مقدار کمی الکل (حدود ۱ درصد) است. از مورس در کوکتل ها (به ترکیب بیش از دو نوشیدنی کوکتل می گویند) برای طعم دهی، مزه دادن و شیرین کردن استفاده می شود.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های معروف اروپایی - مورس : نوشیدنی روسیه ای

دنیای نوشیدنی ها – مورس : نوشیدنی روسیه ای


۵- موهیتو : نوشیدنی انگلیسی

موهیتو یکی از بهترین نوشیدنی های معروف اروپایی است که کاملا غیر الکلی است و بیشتر در کافه های انگلیسی سرو می شود. این نوشیدنی در واقع نوعی کوکتل سنتی انگلیسی محسوب می شود و از برگ های نعناع، لیمو، آّ و شکر تهیه می شود.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های معروف اروپایی - موهیتو : نوشیدنی انگلیسی

دنیای نوشیدنی ها – موهیتو : نوشیدنی انگلیسی


۶- اوزو : نوشیدنی یونانی

اوزو (Ouzo) یکی از نوشیدنی های ملی سنتی غیرالکلی یونان است که از گیاهان معطر مثل دارچین، رازیانه، گل میخک و آب و شکر تهیه می شود. البته در بعضی از این نوشیدنی ها الکل نیز استفاده می شود.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های معروف اروپایی - اوزو : نوشیدنی یونانی

دنیای نوشیدنی ها – اوزو : نوشیدنی یونانی


۷- انیس : نوشیدنی هلندی

این نوشیدنی ترکیبی از  شیر، دانه های انیسون ستاره ای و عسل یا شکر است  که در ظرفی با هم ترکیب و گرم می شوند و یکی از نوشیدنی های سنتی و محبوب در هلند است که خیلی از افراد آن را بدون شکر نیز می نوشند.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های معروف اروپایی - انیس : نوشیدنی هلندی

دنیای نوشیدنی ها – انیس : نوشیدنی هلندی



جمع بندی : 

همانطور که دیدید کشورهای اروپایی نه تنها در تولید شراب، آبجو و مشروبات الکلی خوب عمل می کنند، بلکه در تولید انواع نوشیدنی های غیر الکلی سنتی نیز قوی هستند، اگر قصد سفر به این کشورها را دارید، حتما این نوشیدنی های معروف اروپایی را امتحان کنید.

راستی شما چه نوشیدنی های اروپایی می شناسید یا سرو  کرده اید که نام آنها در این مقاله آورده نشده است؟ 

 

 

 

لینک کوتاه
4.5/5 ( 4 رای )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *