نوشیدنی های گرم پاییزی - نوشیدنی های داغ پاییزی - دنیای نوشیدنی ها
آیا نوشیدنی های گرم پاییزی را می شناسید؟
آبان ۳۰, ۱۳۹۷
۵ نوشیدنی گرم خاورمیانه ای را بشناسید
آذر ۵, ۱۳۹۷

معروفترین نوشیدنی های جزایر کارائیب را بشناسید

کارائیب نام مجمع الجزیره ای در قاره آمریکا می باشد که بیش از ۵۰۰۰ جزیره را در خود جای داده است. این منطقه با نام آنتیل هم شناخته می شود. دریای کارائیب در جنوب شرقی آمریکای شمالی و در خاور آمریکای مرکزی و در شمال باختری آمریکای جنوبی قرار گرفته است. در سالهای اخیر، جزایر دریای کارائیب جزء مقاصد گردشگری منحصر به‌ فرد جهان شناخته شده است که سالانه گردشگران زیادی به این جزیره ها سفر می کنند. این جزایر به دلیل داشتن هوای گرمسیری دارای نوشیدنی های خنک و خوشمزه ای است که در طعم ها و مزه های مختلفی موجود است. اگر قصد سفر به این جزایر را دارید به شما پیشنهاد می کنیم تا حتما با این نوشیدنی ها آشنا شوید؛ یا اگر اصلا قصد سفر به این جزایر را ندارید و جزء افراد دوستدار تهیه نوشیدنی های مدرن و خوشمزه هستید، با تهیه این نوشیدنی ها از مهمانان خود پذیرایی کنید. در اینجا لیستی از معروفترین نوشیدنی های جزایر کارائیب را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱۱ نوع از معروفترین نوشیدنی های جزایر کارائیب

۱- پورتوریکو

پورتوریکو جزیره ای در شمال شرقی دریای کارائیب است و یکی از محل های اصلی برای تهیه رام می باشد. آمارها نشان می دهند که ۸۰ درصد از رام تولید شده در ایالات متحده از این منطقه است. پیناکولادا (Piña Colada) یکی از نوشیدنی های خوشمزه این منطقه است. این نوشیدنی از ترکیب رام سفید، شیر نارگیل، آب آناناس و تکه های یخ تهیه می شود و برای تزئین می توانید از گیلاس استفاده کنید.

معروفترین نوشیدنی های جزایر کارائیب - پورتوریکو - پیناکولادا - Piña Colada -

۲- باماها

باماها کشوری در اقیانوس اطلس که در شرق فلوریدا آمریکا و در شمال کوبا قرار دارد. یکی از مقاصد گردشگری است که نوشیدنی های گرمسیری فراوانی دارد و در این منطقه می توانند نوشیدنی های مختلفی پیدا کنند. باماها یکی از معروفترین نوشیدنی های جزایر کارائیب به نام کالیک (Kalik) را به نام خود کرده است. این نوشیدنی را می توانید با ترکیب آب پرتقال، آب آناناس، رام نارگیل و تکه های یخ تهیه و سرو کنید.

معروفترین نوشیدنی های جزایر کارائیب - کالیک - Kalik - باماها

۳- جامائیکا

جامائیکا یک کشور زیبا در جزیره کارائیب است و بخاطر طبیعت گرمسیری قشنگی که دارد مقصد بسیاری از گردشگران به شمار می آید. این کشور نوشیدنی های زیادی دارد. یکی از این نوشیدنی ها قهوه بلو مانتین جامائیکایی (Blue Mountain Coffee) است. دانه های قهوه در این منطقه رشد خوبی دارند و تلخ نیستند. این منطقه همچنین به داشتن آبجو های قرمز رنگ نیز شهرت دارد. قهوه بلو مانتین جامائیکا را می توانید با نعناع، آب لیمو، رام و عسل یا شکر و یک شراب ترکیب کنید.

معروفترین نوشیدنی های جزایر کارائیب - قهوه بلو مانتین جامائیکایی - Blue Mountain Coffee -

۴- باربادوس

باربادوس یکی از هزاران جزایر در دریای کارائیب است که شرقی‌ترین خشکی آنتیل محسوب می شود. این جزیره در طول سال هوای گرمی دارد و یکی از قدیمی ترین کارخانه های رام سازی را دارد. اگر جزو افرادی هستید که خیلی از رام ها استفاده می کنید، نوشیدنی های این جزیره می توانند مورد علاقه شما باشند. این جزیره همچنین محل مناسبی برای کشت نیشکر است.

یکی از معروفترین نوشیدنی های جزایر کارائیب و باربادوس، گی رام (Gay Rum) است. این نوشیدنی را می توانید از ترکیب مقداری شراب، آب لیمو، یک شیره مانند عسل یا شکر و یا هر شیرین کننده ای که مورد علاقه شما باشد را با هم ترکیب کنید و یک پانچ رام باربادوسی بسازید.

معروفترین نوشیدنی های جزایر کارائیب - گی رام - Gay Rum - باربادوس

۵- جزایر ویرجین ایالات متحده

جزایر سنت توماس، سنت کروسی و سنت جان، جزیره ویرجین آمریکا را تشکیل می دهند و هر سه در ساحل دریای کارائیب شرقی واقع شده اند. پین کیلر (Painkiller) یکی دیگر از معروفترین نوشیدنی های جزایر کارائیب است که به عنوان یک داروی مسکن در این جزیره استفاده می شود. این نوشیدنی را می توانید با آب پرتقال، شیر نارگیل،آب آناناس و رام مخلوط کنید و روی آن یخ بریزید و با مقداری جوز به عنوان چاشنی سرو کنید.

معروفترین نوشیدنی های جزایر کارائیب - پین کیلر - Painkiller - جزایر ویرجین ایالات متحده

۶- آروبا

آروبا یکی از جزائر کارائیب است و به دلیل آبجوهای مختلفی که دارد مشهور است. معروفترین آبجو این منطقه آبجو بالعشی (Balashi Beer) نام دارد که با استفاده از آب تصفیه شده و مالت اسکاتلندی و آبجو آلمانی تهیه می شود.

محلی های این جزیره همچنین ادعا می کنند که صاحب آبجو coecoei نیز هستند که از شیره میوه گواوا تهیه می شود و این شیره را با رام سفید ترکیب می کنند تا یک آبجو تهیه کنند. این نوشیدنی را نیز می توانید با آب موز، آب پرتقال، آب کرنبری و آب اناناس ترکیب کنید و روی آن گل میخک بریزید و میل نمایید.

معروفترین نوشیدنی های جزایر کارائیب - آروبا - Balashi Beer

 

۷- سنت کیتس

این جزیره دارای آب و هوای مطلوب و جزیره خوبی برای مسافرت است. در سال ۱۷۷۵ یک مزرعه نی شکر در هر کیلومتر مربع از این جزیره وجود داشت که ۶۸ مدل گیاه در آن وجود داشت. در دهه ۱۹۸۰، بارون ادموند روچیلد یک کارخانه تولید شکر ایجاد کردند و شروع به فروش شکر کردند و از این مواد، نوشیدنی به نام تینگ (Ting) ساختند که در حال حاضر یکی از معروفترین نوشیدنی های جزایر کارائیب به شمار می آید. در تهیه این نوشیدنی از رام و آب گریپ فروت محلی استفاده می شود.

معروفترین نوشیدنی های جزایر کارائیب - تینگ - Ting - سنت کیتس

 

۸- سنت مارتین

جزیره سنت مارتین بین دو کشور فرانسه و هلند تقسیم شده است که نیمی از آن تحت کنترل کشور فرانسه است و نیمی دیگر آن تحت کنترل هلندی ها است. سنت مارتین یکی از کوچکترین جزایر جهان است که بین دو کشور تقسیم شده است. نوشیدنی معروف این جزیره، گوابری (guavaberries) است. دانه های نارنجی کوچکی هستند که روی درختان این جزیره رشد می کنند. این دانه ها را با گواوا اشتباه نگیرید. مردم محلی این جزیره، دانه ها را با رام ترکیب می کنند تا این یکی از معروفترین نوشیدنی های جزایر کارائیب را تهیه کنند.

معروفترین نوشیدنی های جزایر کارائیب - گوابری - guavaberries - سنت مارتین

۹- آنتیگوا

آنتیگوا جزیره ای است که در شرق دریای کارائیب واقع شده است و خانه به بسیاری از افراد مشهور مانند اریک کلپتون و ریچارد برانسون در آنتیگوا است. آنتیگوا دارای تاریخ بسیار اصیلی است و نوشیدنی معروف این جزیره نیز به نام آنتیگوا (Antigua) نام دارد. این نوشیدنی در جزیره کلمبوس معروف است و جزء معروفترین نوشیدنی های جزایر کارائیب است. مواد لازم برای تهیه نوشیدنی آنتیگوا رام، آب موز، آب آناناس تازه است که با هم مخلوط می شوند و این نوشیدنی را تشکیل می دهند. برای تزئین نیز می تونید از آناناس استفاده کنید.

معروفترین نوشیدنی های جزایر کارائیب - آنتیگوا - Antigua

۱۰- ترینیداد

ترینیداد کشوری است که از دو جزیره در دریای کارائیب واقع در شمال آمریکای جنوبی تشکیل شده است و پایتخت این کشور پرت آو اسپاین می باشد ترینیداد بزرگترین جزیره در کشور ترینیداد و توباگو می باشد. در واقع جنوبی‌ترین جزیره در دریای کارائیب است.
بیتر (Bitters) یکی از نوشیدنی های جزایر کارائیب است که طعم بسیار تندی دارد. این نوشیدنی ها از عصاره های گیاهان تهیه می شود. شرکت ترینیداد در آنگستورا شرکتی مشهور برای تهیه این نوشیدنی ها می باشد. این نوشیدنی به عنوان دارو برای درمان معده درد و عطسه (سکسکه) استفاده می شود و در طعم های مختلفی موجود می باشد.
این نوشیدنی را می توانید با تخم مرغ، آب لیمو، شیر، رام سیاه، جوز آسیاب شده مخلوط کنید و سرد سرو کنید.

معروفترین نوشیدنی های جزایر کارائیب - بیتر - Bitters - ترینیداد

۱۱- جمهوری دومینیکن

کشوری است که در بخش شرقی جزیره هیسپانیولا در دریای کارائیب واقع شده است. پایتخت این کشور سانتو دومینگو است. این جزیره دارای منابع طبیعی بسیار زیبا و شناخته شده ای در دنیای ورزش است و خانه بسیاری از بازیکنان مشهور از جمله رامیز، دیوید ارتیز و ساممی است. در دهه ۱۹۵۰، مردی محلی یک نوشیدنی ساخت که نوشیدنی مورد علاقه مردم محلی این جزیره و همچنین یکی از معروفترین نوشیدنی های جزایر کارائیب شده است. این نوشیدنی مامجوانا (Mamajuana) نامیده می شود. این نوشیدنی با ترکیبی از رام، شراب قرمز، عسل ،پوست و گیاهان درخت تهیه می شود.

معروفترین نوشیدنی های جزایر کارائیب - مامجوانا - Mamajuana - جمهوری دومینیکن

منبع : cruiseweb

این اسامی از معروفترین نوشیدنی های جزایر کارائیب را تابحال شنیده بودید؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

 

لینک کوتاه
5/5 ( 1 رای )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *