نوشیدنی های اروپایی غیر الکلی تابستانی
کدام نوشیدنی های اروپایی غیرالکلی هستند؟
فروردین ۱۷, ۱۳۹۸
دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های هندی
محبوب ترین نوشیدنی های هندی محلی را می شناسید؟
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۸

نوشیدنی های عربی خنک برای روزهای تابستانی

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های عربی خنک

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های عربی خنک

آشنایی با نوشیدنی های عربی خنک

با گرم شدن هوا در فصل تابستان اکثر افراد دوست دارند نوشیدنی های سرد بنوشند تا بتوانند در مقابل گرما طاقت بیاورند. چه چیزی بهتر از یک لیوان نوشیدنی خنک و دلچسب! در کشورهای عربی مردم معمولا در فصل گرما، فشار بیشتری را باید تحمل کنند بنابراین نوشیدنی‌هایی مصرف می‌کنند که بتواند عطش آنها را بیشتر رفع کند. به همین منظور در این مقاله می خواهیم شما را با نوشیدنی هایی آشنا کنیم که می توانند شما را در روزهای گرم تابستان خنک و با انرژی نگه دارند. پایه اصلی این نوشیدنی های عربی خنک ، میوه های تازه و سبزیجات هستند که براحتی قابل دسترس، خوشمزه و سالم هستند و در کشورهای عربی بسیار محبوب هستند.

معرفی ۷ نوع از نوشیدنی های عربی خنک در دنیای نوشیدنی ها :

۱- نوشیدنی لیمو و نعناع یا لیموناد (Limonana)

لیمو و نعناع یکی از نوشیدنی های عربی خنک و خوشمزه است و درست کردن آن بسیار آسان می باشد. برای تهیه این نوشیدنی کافی است آب لیمو، برگ نعناع، شکر، یخ و آب را با هم ترکیب کنید. این نوشیدنی سنتی ترین و پرطرفدارترین نوشیدنی ها در کافه های عربی، به ویژه در کشورهایی مانند خلیج، اردن، فلسطین، سوریه و لبنان می باشد.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های عربی خنک - نوشیدنی لیمو و نعناع یا لیموناد

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی لیمو و نعناع یا لیموناد

۲- نوشیدنی امار آل دین (Amar Al Din)

پایه اصلی این نوشیدنی آب زردآلو است که طعم فوق العاده ای دارد و از برگ های زردآلو و آب جوش که ممکن است حدود ۴ تا ۵ ساعت طول بکشد تا خیس شود و به خمیر زردآلوی خشک تبدیل شود تهیه می شود. این نوشیدنی یکی از نوشیدنی های عربی خنک بخصوص در ماه رمضان است و حاوی مواد کمک کننده ای برای هضم غذا، تنظیم کننده متابولیسم، ویتامین و دیگر مواد مفید است.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های عربی خنک - نوشیدنی امار آل دین

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی امار آل دین

۳- نوشیدنی تمبر هندی یا تماریند (Tamr Hendi or Tamarind)

نوشیدنی تمبر هندی یکی از نوشیدنی های عربی خنک و ترش مزه ای است که مسلمانان کشورهای عربی معمولا در ماه مبارک رمضان آن را برای رفع تشنگی خود استفاده می کنند. تمبر هندی در واقع از میوه تامارند ساخته شده است و یک نوشیدنی جهانی است و به آن خرمای هندی نیز می گویند. با این حال، اکثر اعراب آن را در طول روزهای گرم تابستان به صورت خنک سرو می کنند. این نوشیدنی دقیقا همان چیزی است که در این فصل بسیار پرکاربرد است. این نوشیدنی با ترکیبی از تمبر هندی، شکر و آب درست می‌شود.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های عربی خنک - نوشیدنی تمبر هندی یا تماریند

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی تمبر هندی یا تماریند


همچنین بخوانید: معرفی غذاهای عربی و نوشیدنی های عربی گرم | با محبوبترین نوشیدنی های سنتی عربی آشنا شوید | با ۶ نوشیدنی کشورهای عربی آشنا شوید


۴- نوشیدنی لابان (Laban)

نوشیدنی لابان یکی از نوشیدنی های خنک عربی است که در کشورهای خلیج و مصر و خاورمیانه بسیار محبوب است. این نوشیدنی از ترکیب ماست، آب و مواد دیگر مانند نمک، نعناع برای طعم دادن به آن تهیه می شود. همچنین می توانید این نوشیدنی سرد را همراه با غذا نیز سرو کنید.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های عربی خنک - نوشیدنی لابان (Laban)

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی لابان (Laban)

۵- نوشیدنی کروب یا خرنوب (Carob)

نوشیدنی کروب یکی از نوشیدنی های عربی خنک و سنتی مصریان است که در تابستان و ماه رمضان بسیار استفاده می شود. این نوشیدنی به دلیل داشتن فیبر، پروتئین، آنتی اکسیدان و کافئین می تواند روزه داران را برای مدتی طولانی از تشنگی محافظت کند. برای تهیه این نوشیدنی از عصاره کروب و عسل و شکر استفاده می شود و به صورت خنک سرو می شود.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های عربی خنک - نوشیدنی کروب یا خرنوب (Carob)

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی کروب یا خرنوب (Carob)

۶- نوشیدنی جلاب (Jallab)

جلاب یکی از نوشیدنی های عربی خنک در میان مردمان سوریه، لبنان، فلسطین است که طعم آن ملس (شیرین و ترش) است. این نوشیدنی از شیره انگور، خرما، گلاب، آب و یخ تهیه می شود. همراه این نوشیدنی معمولا کشمش و گردو نیر مصرف می شود.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های عربی خنک - نوشیدنی جلاب (Jallab)

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی جلاب (Jallab)

۷- نوشیدنی رومن (Rumman)

رومن کلمه ای عربی برای معرفی میوه انار است. این یک نوشیدنی عربی خنک در سراسر فلسطین و لبنان در فصل تابستان بسیار محبوب است. طعم این نوشیدنی شیرین است و دارای مزایای سلامتی بسیاری است و حاوی آنتی اکسیدان است و همچنین بینایی را بهبود می بخشد.

دنیای نوشیدنی ها - نوشیدنی های عربی خنک - نوشیدنی رومن (Rumman)

دنیای نوشیدنی ها – نوشیدنی رومن (Rumman)

منبع: arabamerica


دنیای نوشیدنی ها امیدوار است با ارائه این اطلاعات برای تهیه نوشیدنی های عربی خنک ، به اطلاعات آشپزی شما افزوده باشد. در صورت داشتن هر گونه سوال خود را زیر همین پست کامنت بگذارید.

 

لینک کوتاه
5/5 ( 2 رای )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *